5 najbardziej wpływowych luksusowych marek świata

48 Komentarzy
5 Zdjęć
Środa, 25-06-2008

5 najbardziej wpływowych luksusowych marek świata W świecie luksusu najbardziej liczą się francuskie marki, a na liście najbardziej wpływowych luksusowych marek świata aż cztery miejsca zajmują domy mody. Poniżej - zestawienie pięciu najpotężniejszych ekskluzywnych marek.

Chanel to francuski dom mody założony w 1910 roku przez Coco Chanel. Jest on uważany za wyznacznik mody, ponieważ każda kolekcja ubrań staje się hitem i motywem przewodnim danego sezonu. Od 1983 roku Domem Mody Chanel kieruje Karl Lagerfeld.

Wartość marki: $8 670 000 czyli około 19 000 000 zł

http://www.chanel.com/

5 najbardziej wpływowych luksusowych marek świata Mówią, że diamenty Cartier świecą najjaśniej. Jest to w chwili obecnej marka numer jeden pod względem sprzedaży luksusowej biżuterii oraz numer dwa pod względem sprzedaży luksusowych zegarków. Została założona w Paryżu w 1847 roku przez Louis-François Cartiera.

Wartość marki: $9 290 000 czyli około 20 400 000 zł

http://www.cartier.com/

5 najbardziej wpływowych luksusowych marek świata Gucci lub House of Gucci to włoski dom mody założony we Florencji w 1921 przez Guccio Gucci. Swój pierwszy butik otworzył 17 lat później w Rzymie. W 1947 zaprojektował torbę bamboo, która do dziś jest jednym z najbardziej charakterystycznych produktów firmy.

Wartość marki: $9 340 000 czyli około 20 500 000 zł

http://www.gucci.com/

5 najbardziej wpływowych luksusowych marek świata Hermes to francuski dom mody specjalizujący się w wyrobach ze skóry, gotowych do noszenia artykułach oraz luksusowych perfumach. Początkowo firma działała jako warsztat. Założył go w 1837 roku Thierry Hermes.

Wartość marki: $9 630 000 czyli około 21 000 000 zł

http://www.hermes.com/

5 najbardziej wpływowych luksusowych marek świata Najbardziej wpływową luksusową marką na świecie jest Louis Vuitton. Jest to francuski dom mody, który swoją nazwę zawdzięcza Louisowi Vuittonowi. Założył on spółkę w 1854 roku, a jej towary są rozpoznawalne na całym świecie i stanowią symbol mody i – ostatnio - najnowszych trendów.

Wartość marki: $25 740 000 czyli około 56 500 000 zł

http://www.louisvuitton.com/

AF

  • Śr., 25-06-2008 W00lfy
    Dlaczego Chanel jest tak mało warta? Przecież to jest lepszy dom mody od tego całego Luisa Vuittona!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 gość
    a co to jest wartosc marki? bo to 8$ milionow to niby za co ma byc?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 DKNY
    hmmmm a że tak spytam gdzie jest DKNY i Carolina Herrera??? pod uwage brane były chyba tylko domy mody z europy bo z tego co wiem konsorcjium DKNY jest warte wiecej od Chanel
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 gość
    Lanvin?Prada?a gdzie to?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 gość
    Bardzo niskie te wartosci...
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 gość
    u mnie w miescie jest Dom Mody o nazwie "SZMATEX". Nazwa troche zbyt współczesna jak dla mnie ale za to jak wypuszczają nową kolekcje to większoś modeli jest limitowana do jednej sztuki! i to w jednym rozmiarze!!! to sie nazywa "EKSKLUZIF LIMITED EDYSZYN"!!!!!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 AJC
    Carolina H. czy Donna K. to poki co nie sa domy mody tylko linie projektanckie. Nazwa domu mody moga byc objete tylko nieliczne marki, ktore moga projektowac kolekcje "haute couture".

    Ceny tutaj podane, jak mniemam, sa wartoscia znaczku firmowego, tudziez logo firmy... Same firmy warte sa duzo wiecej oczywiscie
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 gość
    Dziwi mnie tylko czemu nie ma tu Diora!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 gość
    Ja uważam, że jest jeszcze kilka, nawet bardziej wpływowych marek niż te, tutaj zaprezentowane
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 25-06-2008 gość
    W00lfy (Środa, 25-06-2008) napisał:



    Dlaczego Chanel jest tak mało warta? Przecież to jest lepszy dom mody od tego całego Luisa Vuittona!



    A ileż można mieć komplecików? I wariacji na ich temat? Dziwię się że Chanel się załapał do tej piątki.

    Ja się pytam - gdzie jest Dior?
    Odpowiedz Zgłoś
1 2 3 4 5