Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych

62 Komentarze
16 Zdjęć
Sobota, 18-05-2013

Mike Jeffries, prezes Abercrombie & Fitch, nie chce w sklepach otyłych kobiet. Kilka dni temu przeciwko dyskryminacji dziewczyn z nadwagą protestowały amerykańskie nastolatki i ich matki. Chcą, by w sklepach sieci Abercrombie & Fitch, pojawiły się damskie ubrania w rozmiarach XL i XXL .

Szef marki o przyjętej strategii mówił już kilka lat temu, dokładniej rzecz biorąc – w 2006 roku. Oznajmił wprost, że ofertę kieruje tylko i wyłącznie do atrakcyjnych klientów do 22. roku życia, lubianych przez rówieśników i uchodzących za gwiazdy w swoim otoczeniu. Do zakupów mają ich nakłaniać atrakcyjni sprzedawcy, proponujący odzież w rozmiarach XXS, XS, S bądź M. Tylko takie rozmiary mogą zdaniem szefostwa sprawiać, że konsument poczuje się „hot”.

W sklepach sieci mile widziani są więc tylko szczupli i piękni. Do wyboru mają ubrania w rozmiarach kończących się na 10, czyli polskiej M-ce . W dziale dla kobiet rozmiar powyżej 38 jest niedostępny. Mężczyznom oferuje się także XL-ki i XXL-ki, przeznaczone dla młodych studentów o atletycznej budowie ciała. Trzeba przyznać, że Mike Jeffries w promowaniu marki jako przeznaczonej dla ludzi, którzy dobrze wyglądają, jest nad wyraz konsekwentny.

Dyskryminacja kobiet z nadwagą to nie jedyny zarzut kierowany w stronę marki. Do sieci trafił właśnie filmik, w którym Greg Karber z Los Angeles namawia do rozdawania ubrań Abercrombie & Fitch bezdomnym. To odpowiedź na inny aspekt działalności firmy, która „nie” mówi nie tylko tęższym kobietom, ale także ludziom ubogim. Końcówki kolekcji i uszkodzona fabrycznie odzież są palone, tymczasem mogłyby na nich skorzystać osoby potrzebujące. Problem w tym, że tacy ludzie nie są  wystarczająco „cool”.

Czy Abercrombie & Fitch przyjęło słuszną taktykę? Zdaniem nastolatek wyśmiewanych w szkole przez brak w garderobie ubrań tej marki – nie. Dają do zrozumienia, że seksowna może być także odzież w rozmiarze XL. Nic złego nie ma również w pomaganiu ubogim.

Kontynuowanie obecnej strategii może okazać się wkrótce strzałem w stopę. Kobiety plus-size stanowią w USA 67. proc konsumentek i wciąż ich przybywa. Chcąc, nie chcąc, grono klientek Abercrombie & Fitch maleje i prawdopodobnie maleć będzie nadal. Jest też druga strona medalu. Dla jednych działania marki są dyskryminacją, dla innych – rodzajem walki z otyłością.

MM

Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych

Mike Jeffries, prezes Abercrombie & Fitch

  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Abercrombie tylko dla szczupłych i pięknych
  • Sob., 18-05-2013 Gość
    Ale mu oczy skopał chirurg:(.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 Gość
    Gość (Sob., 18-05-2013) napisał:

    Ale mu oczy skopał chirurg:(.



    Wygląda nieciekawie... Ogólnie ma jakby 2 twarze połączone w jedną - od nosa w dół i od nosa w górę
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 Max
    Popieram gościa w 100%. A co to za róznica jak wygląda. Zapewne wypowiadają się same ideały.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 Gość
    Tak się rodzi zło.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 Gość
    Sam też się powinien zdyskryminować, z taką twarzą wstęp do sklepu "cool" nie dla niego.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 Gość
    Nie zmienia to faktu że ciuchy mają zajebiste!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 eidosjck
    Ale błąd !!! 6 u Abercombie to M a 10 to już inny, przoszę nie wprowadzać ludzi w błąd :)
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 eidosjck
    Gość (Sob., 18-05-2013) napisał:

    Nie zmienia to faktu że ciuchy mają zajebiste!


    Fakt ;3
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 Gość
    to reklama ciuchow czy brzuchow?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 18-05-2013 magda
    nieprawda, w sklepach jest tez rozmiar L, nie wiem jaki to jest na polska rozmiarowke, a koncowki kolekcji lub uszkodzone ciuchy mozna kupic w outletach lub innych sklepach sieciowych, w USA to MArshalls i TJMaxx;)nie wiem skad macie takie newsy, ja to widzialam na wlasne oczy..:P
    Odpowiedz Zgłoś
1 2 3 4 5 ... 7