Branża luksusowa ogłasza koniec recesji

2 Komentarze
1 Zdjęcie
Czwartek, 19-08-2010

Branża luksusowa ogłasza koniec recesji

Pisaliśmy już o tym, że analitycy wieszczą koniec recesji. Okazuje się jednak, że poza typowo finansowymi instrumentami mierzącymi moc nabywczą naszych pieniędzy, są też inne metody oceny – czyli sprzedaż takich przedmiotów, jak drogie zegarki czy modne torebki.

Prezes koncernu PPR, Francois-Henri Pinault, powiedział o wynikach z pierwszej połowy roku 2010, że są bardzo dobre, mimo niezdecydowania środowiska ekonomicznego. Dodajmy, że wyniki te są dwukrotnie lepsze niż w zeszłym roku i wynoszą 403 milionów euro zysku netto. Podobnie jest z LVMH, który zanotował 113-procentowy wzrost zysku do 1.1 miliona euro.

Te wyniki to w dużej mierze zasługa rynków azjatyckich – Hermes zanotował zysk na poziomie 45% dzięki temu regionowi, Burberry zaś sprzedało 43% swoich dóbr klientom z tego regionu. Co ciekawe, w 2010 roku LVMH zanotował 11-procentowy wzrost sprzedaży na rynkach europejskich, z uwagi na spadek wartości euro, ale także z uwagi na większe zainteresowanie klientów europejskich markami z portfolio LVMH.

Źródło: AFP

Fot. Dpai / Forum

MWW

  • Czw., 19-08-2010 gość gość
    Raczej to jeszcze nie koniec recesji.I na szybki sie niezanosi.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 19-08-2010 gość gość
    myślenie życzeniowe, właściwe dla 12 latek
    Odpowiedz Zgłoś