Gdy rezygnował ze studiów i otwierał własną firmę, miał w kieszeni 550 dolarów. Dziś jego marka, według Bloomberg Billionaires Index, warta jest co najmniej miliard dolarów, a on sam stawiany jest za wzór. Brunello Cucinelli to osobowość, od której można się uczyć nie tylko, jak prowadzić biznes, ale przede wszystkim jak robić to odpowiedzialnie.
Brunello Cucinelli postawił na kaszmir i inwestycje w lokalną społeczność. 59-letni założyciel domu mody własną markę stworzył w 1978 roku. Kilka lat później, w 1987 r., przeniósł pracownię do XIV-wiecznego zamku w Salomeo we włoskiej Umbrii, inwestując jednocześnie w rozwój zaniedbanej miejscowości.
Włoska marka eksportuje odzież do 59 krajów. W ofercie ma zamszowe kurtki (w cenie 4530 dolarów) i kaszmirowe, rozpinane sweterki (za 1920 dolarów). W 2012 roku sprzedaż wzrosła o 15,6 proc. - do 360 milionów dolarów. Ubiegły rok w historii marki był jednak wyjątkowy – w kwietniu zadebiutowała ona na giełdzie w Mediolanie.
- Najważniejsze jest to, że ten sukces udało nam się osiągnąć z poszanowaniem naszych pracowników, mieszkańców Salomeo i środowiska – skomentował swoje osiągnięcia Brunello Cucinelli. Wraz z przeniesieniem firmy do Salomeo zadbał o jego mieszkańców. Zbudował m.in. teatr i amfiteatr, stworzył też ogrody.
Jak twierdzą cytowani przez Bloomberga eksperci, marka Brunello Cucinelli jest jedną z niewielu, w których wysokie ceny znajdują uzasadnienie. W przypadku tego włoskiego producenta można mówić o autentycznym luksusie, zbudowanym przez design, jakość i zachowanie włoskiego dziedzictwa.
Czytaj też: Tory Burch - od balerinek Reva do miliarderów Forbesa
MM