Chanel wyprzedza Louis Vuitton

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Niedziela, 30-06-2013

W Chinach, na najważniejszym dla marek luksusowych rynku. 

Chanel jest w Państwie Środka najbardziej poszukiwaną i pożądaną marką w sektorze mody. Z pozycji lidera zepchnięty został Louis Vuitton z ofertą, która przez lata była w Chinach absolutnym numerem jeden. 

Na takie przetasowania wpłynęło kilka czynników. Badająca rynek dóbr luksusowych i przygotowująca ranking firma Digital Luxury Group podkreśla, że sporą rolę w sukcesie Chanel mają kosmetyki paryskiego domu mody, które generują ogromne zyski i cieszą się dużą popularnością. (Louis Vuitton nie oferuje kosmetyków).

Nie bez znaczenia jest również zmiana upodobań estetycznych i zakupowych chińskiego konsumenta. Chanel znana jest z wyrafinowanej elegancji. To luksus dla wtajemniczonych. Tu – bardziej niż widoczny logotyp - rozpoznawalny jest fason, krój i tkanina. Jeszcze kilka lat temu obnoszenie się z wyrazistym logo było w Chinach niemal obowiązkowe. Stąd ogromna popularność monogramu Louis Vuitton i zdobionych nim torebki, które sprzedawały się jak przysłowiowe świeże bułeczki.

Władze Louis Vuitton chcąc sprostać wymaganiom, które narzucił azjatycki klient, otwierały sklep za sklepem i systematycznie zaopatrywały półki kolejnymi produktami opatrzonymi słynnymi literami. Taka powszechna dostępność jest największym wrogiem luksusu i ekskluzywności. Imponująca ilość butików i wypełniającego je towaru przyniosła firmie gigantyczne zyski, psując jednocześnie wizerunek marki i osłabiając jej luksusowy charakter. 

Dom mody Chanel od początku miał inną taktykę. Szanując ważnego chińskiego klienta, nie uległ jego upodobaniom. Niewielka i staranie przemyślana sieć sprzedaży ogranicza się do zaledwie kilku prestiżowych adresów. Kolekcje Chanel pozostały wierne swojej estetyce i nie pozwolono sobie na to, by to konsument dyktował warunki. Nie znaczy to jednak, że nie wykonywano w stronę chińskiego klienta specjalnych ukłonów. Wręcz przeciwnie. Szereg wydarzeń kulturalnych i projektów artystycznych pod wodzą Karla Lagerfelda miało swoje premiery właśnie w Państwie Środka. 

Bernard Arnault - prezes Grupy LVMH, w skład której wchodzi marka Louis Vuitton, zdaje sobie sprawę z problemu i - biorąc pod uwagę ostatnie kroki i postanowienia – doskonale wie, gdzie popełniono błąd i jak go naprawić. Stąd nowa strategia firmy, znikające logo Louis Vuitton, pełna kontrola nad butikami i oferowaną przez nie obsługą oraz plany rozwoju sektora kosmetyków. 

Wszystko wskazuje więc na to, że walka o pozycję lidera w kluczowych dla branży luksusowej Chinach dopiero się rozpoczyna, a Louis Vuitton nie planuje oddać pałeczki pierwszeństwa na dłużej. 

Indeks najpopularniejszych marek luksusowych w Chinach otwiera Audi. Na miejscu drugim jest BMW. Pierwszą trójkę zamyka Chanel. Miejsce czwarte to Estee Lauder, piąte – Louis Vuitton. Dior znalazł się na pozycji ósmej, Gucci na dwunastej, Hermes na trzynastej.

AW

Chanel wyprzedza Louis Vuitton

Chanel najbardziej poszukiwaną i pożądaną marką w Chinach

  • Chanel wyprzedza Louis Vuitton
  • Chanel wyprzedza Louis Vuitton
  • Chanel wyprzedza Louis Vuitton
  • Chanel wyprzedza Louis Vuitton