80 proc. wiodących międzynarodowych sieci detalicznych umieszcza swoją ofertę on-line. Są to głównie sieci odzieżowe, sprzedające ubrania markowe oraz z niższej półki cenowej. Badanie przeprowadzono na 326 sklepach, supermarketach, restauracjach, kawiarniach z 22 krajów. Oferta nie idzie jednak w parze z dostawą, choć ten segment także systematycznie się rozwija. 28 proc. światowych firm dostarcza zakupy na analizowanych rynkach, w porównaniu do 26 proc. w 2011 roku.
Polska zajmuje 11. miejsce jeśli chodzi o najlepiej działające rynki handlu internetowego na świecie. Jesteśmy numerem w Europie Środkowo-Wschodniej. Ponad 1/3 marek dostarcza zakupy do naszego kraju (w ubiegłym roku było ich o 10 proc. mniej). Są to przede wszystkim popularne sieci odzieżowe i jeansowe, butiki z luksusowymi ubraniami oraz sportowymi częściami garderoby. Niektóre z firm, np. Gap, Footlocker czy Muji, otwierają równocześnie sklepy tradycyjne i on-line.
Globalnym liderem handlu internetowego jest Francja (49 proc. sieci oferuje zakupy z dostawą w tym kraju), za nią znajduje się Kanada (46 proc.), Wielka Brytania (44 proc.) i USA (44 proc.).
Dane pochodzą z badania CBRE ''Globalizacja handlu detalicznego''.
Poniżej nasza top lista rzetelnych i sprawdzonych sklepów internetowych wysyłających do Polski. Znacie je? Robicie w nich zakupy? Podzielcie się doświadczeniami.
Nordstrom: odzież, dodatki, kosmetyki, wyposażenie mieszkań
Neiman Marcus: odzież, dodatki, kosmetyki, wyposażenie mieszkań
Asos: głównie odzież i dodatki
Net- a Porter: luksusowa odzież i dodatki, elementy wyposażenia wnętrz
Harrods: luksusowy sklep wielobranżowy, także żywność
My Theresa: luksusowa odzież i dodatki
ShopBop: snobistyczna odzież i dodatki
Revolveclothing: snobistyczna odzież i dodatki
StyleBop: snobistyczna odzież i dodatki
EM