Diesel przejmuje Marni

1 Komentarz
7 Zdjęć
Poniedziałek, 24-12-2012

Szef marki Diesel, Renzo Rosso przejął dom mody Marni. To ważna transakcja na rynku włoskiej mody i potwierdzenie coraz silniejszej pozycji Rosso. 

Marni powstała w 1994 roku. Markę założyła projektantka Consuelo Castiglione z mężem. Rozpoznawalne kolekcje sprzedawana są w 320 sklepach na całym świecie, w tym w 100 własnych butikach. Od kilku miesięcy słychać było o prawdopodobnym przejęciu rodzinnej firmy, która szukała inwestora. Państwo Castiglione od lat przyjaźnią się z „dżinsowym geniuszem”. Obie strony liczą, że transakcja pozwoli mocno rozwinąć się marce na rynkach zagranicznych, a co za tym idzie, poprawić wyniki sprzedaży.

Renzo Rosso jest właścicielem holdingu The Only Brave, który zarządza takimi markami jak Victor & Rolf i Maison Martin Margiela oraz odpowiada za produkcję DSquared2 i Just Cavalli. O przejęciu Marni mówi się, że może być początkiem niespotykanej na włoskim rynku konsolidacji rodzimych marek. Mimo że Włochy uchodzą za jeden z najważniejszych krajów w branży mody, największe włoskie marki systematycznie trafiają w obce ręce. Całkiem niedawno głośno było o Valentino. Słynny dom mody kupili Katarczycy, którzy przymierzają się również do Versace. Italia straciła także pierwszoligowego gracza na rynku jubilerskim – markę Bulgari, którą przejął francuski koncern LVMH

AW

Diesel przejmuje Marni

Renzo Rosso

  • Diesel przejmuje Marni
  • Diesel przejmuje Marni
  • Diesel przejmuje Marni
  • Diesel przejmuje Marni
  • Diesel przejmuje Marni
  • Diesel przejmuje Marni
  • Diesel przejmuje Marni