Włoski projektant nie tylko jest autorem ekskluzywnej kolekcji ubrań szytych na miarę, ale także modelem promujących taką ofertę i autorem zdjęcia do kampanii reklamowej.
Giorgio Armani uznał, że do roli modela nadaje się doskonale i zrezygnował z castingu na twarz kolekcji. Prezentując kampanię 79-letni projektant przyznał, że spodobał mu się pomysł bycia wizytówką kolekcji i wcielenia się w postać, z którą ludzie na co dzień go nie utożsamiają. Oryginalny projekt wymagał właściwie jednoosobowej ekipy. Czarno-białe zdjęcie Armaniego w garniturze, krawacie i koszuli od Armaniego wykonał sam Armani. Projektantowi zdarzało się już wcześniej promować okulary i perfumy sygnowane własnym nazwiskiem, pierwszy raz jednak kampania dotyczy kolekcji ubrań, w której Armani jest również fotografem.
Linia szycia na miarę powstała w 2006 roku i jest dla projektanta oczkiem w głowie. Razem z najnowszą kampanią zostanie przedstawiona nowa strona internetowa dedykowana miarowemu krawiectwu, za pośrednictwem której klient będzie mógł umówić się na spotkanie, zapoznać się z ofertą tkanin, fasonów i wykończeń.
Wcześniej podobną wizytówką swoich kolekcji byli Marc Jacobs i Tom Ford. Obaj panowie własnego wizerunku użyli do promowania perfum.
Zobacz również: Giorgio Armani kupuje londyński Łuka Admiralicji.
AW