Kering inwestuje w kolejną markę

0 Komentarzy
8 Zdjęć
Niedziela, 08-09-2013

Kolejna transakcja w świecie wielkiej mody. Jeden z największych rozgrywających w sektorze mody luksusowej przymierza się do młodej obiecującej marki Altuzarra. Jej założyciel i projektant – Joseph Altuzarra sprzedał koncernowi Kering (dawniej PPR) mniejszościowy pakiet udziałów w swojej firmie. Nie podano do wiadomości ile dokładnie, ale ruch jest znaczący.

Rynek mocno się grupuje i coraz mniej jest niezależnych marek, które zainteresowane są dołączeniem do wielkich korporacji kolekcjonujących producentów dóbr luksusowych. W ostatnich latach główna rozgrywka na tym polu dotyczy konkurenta Kering – grupy LVMH, która wyraźnie i mało elegancko przymierza się do domu mody Hermes. Ta sama grupa swoją ekskluzywną stajnię powiększyła niedawno o markę Loro Piana. Nowych podmiotów szuka także Kering, który postanowił zainwestować w młody talent Josepha Altuzarra.

Marka powstała w 2008 roku i dobrze sobie radzie. Zanim Joseph Altuzarra zaczął pracę pod własnym nazwiskiem, warsztat szlifował pracując dla Givenchy i Proenza Schouler. Biznesowe posunięcie i współpraca z Kering ma pomóc wykonać marce kolejny krok na drodze rozwoju. 

Obie strony z entuzjazmem komentują sprzedaż udziałów i kooperację. Mimo że formalnie firma nadal pozostaje w rękach projektanta, a zasiadająca w fotelu mama Josepha Altuzarra nie zmienia stanowiska, Kering obiecuje wsparcie i inwestycje w rozwój firmy, zarówno na poziomie finansowym, jak i merytorycznym. Sprzedaż udziałów w pierwszej kolejności umożliwi wprowadzenie do kolekcji linii akcesoriów i modernizację infrastruktury. 

W portfolio koncernu Kering znajdują się takie marki jak Alexander McQueen, Stella McCartney, Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, a od niedawna również Christopher Kane. Doświadczenie w branży jest więc niepodważalne. 

To nie pierwsze tego typu posuniecie Francoisa-Henri Pinault. Kering zainwestował niedawno w markę Christopher Kane i włoskiego jubilera Pomellato.

AW

Kering inwestuje w kolejną markę

Joseph Altuzarra z Anną Wintour, naczelną amerykańskiego Vogue'a

  • Kering inwestuje w kolejną markę
  • Kering inwestuje w kolejną markę
  • Kering inwestuje w kolejną markę
  • Kering inwestuje w kolejną markę
  • Kering inwestuje w kolejną markę
  • Kering inwestuje w kolejną markę
  • Kering inwestuje w kolejną markę
  • Kering inwestuje w kolejną markę