Kolejna rasistowska sesja

28 Komentarzy
6 Zdjęć
Poniedziałek, 22-04-2013

Temat rasizmu wraca do mody jak bumerang. Mimo zapewnień, przeprosin, trudnej dyskusji, która wielokrotnie toczyła się na łamach międzynarodowych mediów, branża mody konsekwentnie popełnia te same błędy i wygląda na to, że nie planuje się na nich uczyć.

Po głośnej sesji opublikowanej w marcowym Numero, zarzutach i ciężkich oskarżeniach jakie posypały się na redakcję magazynu, kontrowersje wywołał holenderski Vogue. Pomysł bardzo podobny, to samo oburzenie i głośne oskarżenia. 

W majowym numerze opublikowana została sesja zatytułowana „Heritage Heroes”. Chodziło o pokazanie kolekcji w nawiązaniu do inspiracji, dzięki którym powstała. I tak do zdjęcia dedykowanego marce Louis Vuitton zaangażowano białą modelkę, której twarz pomalowano na czarno, a na głowę nałożono perukę. Wszystko dlatego, że Marc Jacobs, główny projektant paryskiego domu mody, pracując nad kolekcją interesował się symbolicznymi motywami etnicznymi. Autorzy sesji nie uznali za zasadne zdecydować się na modelkę o ciemnym kolorze skóry, woli przemalować białą twarz. 

Po raz kolejny dobitnie potwierdzono wyższość białych modelek nad tymi o innym kolorze skóry, a różnorodność i równość rasowa, którą branża mody się szczyci, okazały się mitem. Statystyki są porażające. Gdy w 2010 roku Halle Berry pojawiła się na wrześniowym, najważniejszym w roku numerze amerykańskiego Vogue’a branża wyjątkowo się ekscytowała. Biorąc pod uwagę, że Berry była drugą ciemnoskórą modelką na okładce magazynu w ciągu 20 lat, trudno się dziwić. 

W 120-letniej historii amerykańskiego Vogue’a jest jedynie kilkanaście okładek przedstawiających inną niż biała modelkę. To ułamek, który doskonale charakteryzuje branżę. Białe modelki na pierwszej stronie magazynu to norma. Każdy inny kolor skóry traktowany jest jak atrakcja i głośno komentowana ciekawostka. Jedna rasa jest również normą na największych tygodniach mody. Na ostatnich pokazach w Nowych Jorku 83 procent modelek było białych. Na wielu istotnych pokazach nie pojawiła się ani jedna modelka z kolorem skóry innym niż biały. 

O czarnych modelkach mówi się, że nie wpisują się w ideał piękna, a naczelne i producenci sesji po ciuchu przyznają się do faworyzowania białych dziewczyn. I choć angażowanie białej modelki do sesji przedstawiającej ciemnoskórą kobietę wydaje się być absurdem, zdarza się nie po raz pierwszy. Przyglądając się statystykom i częstotliwości tego typu pomysłów, można podejrzewać, że również nie po raz ostatni.  

AW

Kolejna rasistowska sesja

Niderlandzki Vogue białą modelkę maluje na czarno

  • Kolejna rasistowska sesja
  • Kolejna rasistowska sesja
  • Kolejna rasistowska sesja
  • Kolejna rasistowska sesja
  • Kolejna rasistowska sesja
  • Kolejna rasistowska sesja
  • Śr., 24-04-2013 m b
    jesli ta sesja zdjeciowa to rasizm to k...as na krzyzu Niesnalskiej to czym jest???
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 24-04-2013 Gość
    Swiat juz skretynial do reszty.Jezeli ktos NORMALNY widzi tu gdziesa jakis rasizm to mu konia z rzedem.Ci "poprawni"lewacy w swojej "poprawnosci"czyt.kretynskiej glupocie doprowadzili do tego ze europa jest zalewana roznymi osobami z poza UE.Jeszcze 20 lat temu pilnowano jakos i przeciwdzialano temu najazdowi.Dzis wszyscy oni czuja sie lepiej u nas niz my sami!!!Ja sie czuje zle w UE w ktorej musze konkurowac o prace z tymi ludzmi i NIE MA TO NICZEGO WSPOLNEGO Z RASIZMEM.Jestem po prostu U SIEBIE a oni NIE !!!Najwyzszy czas z tym skonczyc.Skonczyc z tymi lewackimi bredniami poki nie jest za pozno.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 24-04-2013 Gość
    kok (Wt., 23-04-2013) napisał:

    Anty (Pn., 22-04-2013) napisał:

    Bzdura... wszędzie wszyscy się doszukują rasizmu w dzisiejszych czasach... ale to że czarni nienawidzą białych to już nikogo nie obchodzi??

    to tez jest rasizm...

    ---wiem cos o tym bo mieszkalem 5 lat w Holandii a teraz juz 8 w GB.Powiem wam jedno-podpisuje sie pod tym rekoma i nogami.Przed wyjazdem z polski tez mialem do nich stosunek nijaki.Teraz wiem ze oni nas nienawidza.tak samo wszyscy ci innych ras.Chodzi im tylko o kase i nic wiecej.Wykorzystuja do bolu idiotyczna polityke UE a po katach sie z nas smieja.taka jest prawda i nikt mi nie powie ze jest inaczej.Ja bym ich wszystkich wyrzucil.Kazal im wracac do siebie.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 24-04-2013 Gość
    Kazdy MA PRAWO "FAWORYZOWAC PO CICHU" KOGO CHCE.Mowienie innym kto ma im sie podobac a kto nie to jest dopiero rasizm.Takich idiotow trzeba od razu izolowac od spoleczenstwa bo sa niebezpieczni.Niedlugo lewactwo z UE bedzie nam wybierac typ facetki ktora ma nam sie podobac bo jak nie to do kryminalu.To jest po prostu chore i nie ma niczego wspolnego z WOLNOSCIA.Oni chca z nas zrobic idiotow.Takich bezmozgich matolow za mktorych oni beda myslec i decydowac o wszystkim.Bedziemy zarabiac wszawe grosze,bic sie z czarnymi o prace we wlasnych krajach i jeszcze do tego poslusznie wykonywac ich idiotyczne zarzadzenia.Oczywiscie to oni beda arystokracja unijna zyjaca w palacach a my bedziemy charowac na ich luksusy.Juz po malu tak zaczyna byc.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 24-04-2013 Gość
    tolerancyjna (Wt., 23-04-2013) napisał:

    Bez przesady


    ---tu nie ma zadnej "przesady".Wystarczy wejsc na YT i wpisac np."Muzulmanie we Francji"czy w Norwegii".Widac ze nie byles za granicami polski bo tam ten problem to juz nie jest"przesada"tylko terror ze strony kolorowych emigrantow,demonstracja sily w stosunku do tubylcow.Tylko ignoranci albo ludzie zlej woli zyczacy zle nam-europejczykom nie widza tego gigantycznbego juz problemu.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 24-04-2013 Gość
    Gość (Wt., 23-04-2013) napisał:

    rasizm???jejku to już nawet buzi sobie poimalować nie wolno... na niebiesko trzeba było pomalować dziewczyny ale smerfy rasizmu może nie zarzucą nikomu :P


    na zielono tez nie mozna pomalowac twarzy bo to rasizm w stosunku do UFOludow.W ogole dziewczyny uwazajcie na swoj makijaz bo kolor czrny paznokci to tez rasizm.Nie mowie juz o...czarnym tuszu wokol oczu.To juz jest ewidentne nasmiewanie sie z czarnych.Tak mysle co ja zrobie z moimi cza...-przepraszam-bardzo ciemnego koloru butami???Koloru no wiecie-takiego jak asfalt albo noc.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 28-04-2013 gość
    gdzie tu rasizm? Pogięło już kogoś do reszty?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 08-05-2013 jaaaa
    a co to za rasizm? tak mi się wydaje, że jednak "biała rasa" - jeśli tak to można nazwać bardziej nadaje się na modelki - mają mniej wyraziste rysy twarzy, zazwyczaj są drobniejsze niż murzynki. taki jest trend - modelka ma być przezroczysta i być materiałem do obróbki - dlatego więcej białych kobiet robi karierę w modelingu - nie ma tu żadnej dyskryminacji. a sesja - chodziło znów o kontrast, wywołanie sensacji, wrażenie, że jednak coś tu nie pasuje - z murzynką taka sesja byłaby "zwykła"
    Odpowiedz Zgłoś
1 2 3