Kultowe marki: Gucci symbolem włoskiego luksusu

3 Komentarze
20 Zdjęć
Wtorek, 18-12-2012

Ponadczasowość, wysoka jakość, elegancja – o tych walorach marki Gucci nikogo nie trzeba przekonywać. Chociaż rodzinie zdarzały się kryzysy, które dom mody doprowadziły nieomal do bankructwa, dziś pozycja marki wydaje się być niezagrożona. Dom mody nie tylko tworzy nowe trendy, ale także reaguje na bieżące wydarzenia o międzynarodowym znaczeniu. Po reelekcji Obamy zaprojektował torebkę dla Michelle, a po ogłoszeniu informacji o ciąży księżnej Kate – uszył „Catherine Bag”.

Jedna z najczęściej podrabianych marek powstała w 1921 roku we Florencji. Rozpoczęła od wyrobów galanteryjnych, ale z czasem torebkom zaczęły towarzyszyć buty, ubrania, okulary, perfumy, kolekcje dla dzieci, a nawet akcesoria dla zwierząt. W 1938 roku powstał pierwszy butik w Rzymie. Symbol GG na produktach zaczął się pojawiać dopiero po II wojnie światowej, choć to właśnie monogram jest dziś jednym z głównych symboli marki.

Po śmierci Guccio Gucciego w 1953 roku domem mody zajęli się jego synowie. W 1982 roku firma trafiła w ręce Maurizio, który był wnukiem założyciela. W ostatnich dwóch dekadach do sukcesu marki najbardziej przyczynił się utożsamiany z elegancją Tom Ford, który do domu mody trafił w 1994 roku. Funkcję dyrektora artystycznego w 2006 roku przejęła po nim Frida Giannini, która utrzymuje się na stanowisku po dziś dzień.

Zagrożeniem pozycji domu mody Gucci były w 70-tych i 80-tych latach m.in. nieporozumienia rodzinne. Niewątpliwie dały one firmie rozgłosu, ale swój sukces marka może zawdzięczać jednak niezależnym promotorkom. Do miłośniczek Gucciego należały m.in. Audrey Hepburn, Jackie Kennedy i Liz Taylor. Dziś firma prosperuje dobrze, prowadząc butiki m.in. w Mediolanie i Nowym Jorku.

Gucci po dziś dzień szczyci się produkcją we Włoszech, podkreślając swoją odpowiedzialność społeczną i tradycję. Już kilkadziesiąt lat temu szył produkty z juty, lnu i bambusa. Choć z marką utożsamiane są mokasyny z frędzlami i monogram, kultowym modelem tego domu mody od lat 40-tych niezmiennie jest torebka Bamboo. Pierwsza wersja uszyta była ze świńskiej skóry, a rączkę wykonaną miała z bambusa. Dziś jest symbolem marki, zyskującym nowe odsłony, i najchętniej podrabianą torebką.

Produkty Gucciego dostępne są w Domu Handlowym Vitkac oraz w Wolf Bracka w Warszawie, w salonach Likus Concept Store oraz w butiku internetowym dostępnym TU

Zakupy on-line

Torebka Bamboo w najnowszej wersji, cena 1990 euro, dostępna TU
Damskie mokasyny, cena 395 euro, dostępne TU
Czerwona długa suknia z wiskozy, cena 2000 euro, dostępna TU
Garnitur z wełny i jedwabiu, cena 1250 euro, dostępny TU
Męskie mokasyny, cena 1490 euro, dostępne T

MM

  • Wt., 18-12-2012 Gość
    Jaka jest różnica miedzy domem handlowymi vitkac a wolf bracka w Warszawie?
    Przecież to jedno i to samo
    Co za debil to pisze!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 18-12-2012 Gość
    Widocznie uznana pani redaktor
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 18-12-2012 Gość
    Według artykułu Vitkac i Wolf Bracka to dwa oddzielne budynki. Cóż za wprost nieprawdopodobny dualizm...Wasze artykuły powinny być poddawane ostrej korekcie zanim się ukażą. Historii marki nie czytam, bo pewnie też w niej masa nieścisłości.
    Odpowiedz Zgłoś