Luksus w Chinach pochodzi z Francji

0 Komentarzy
1 Zdjęcie
Poniedziałek, 30-05-2011

Luksus w Chinach pochodzi z Francji

Chiny konsekwentnie umacniają swoją pozycję na rynku dóbr luksusowych. Państwo Środka jest jednym z najważniejszych graczy w tym sektorze. Opublikowany przez KPMG raport podaje, że najbardziej rozpoznawalny w Chinach luksus pochodzi z Francji. Następne w kolejności są dobra z Włoch i Hong Kongu.

Francja łączona jest z luksusowymi markami odzieżowymi, z akcesoriami, butami, biżuterią, kosmetykami i alkoholem.

Zmienia się wizerunek chińskiego klienta dóbr luksusowych. Kojarzenie go z osobą obnoszącą się i demonstrującą bogactwo jest dzisiaj przesadzonym uproszczeniem. Coraz większa świadomość Chińczyków sprawa, że kolekcjonowanie luksusu staje się tam przemyślane i nieprzypadkowe. Przeciętny konsument rozpoznaje około 57 marek luksusowych i dobrze wie, że Szwajcarię należy kojarzyć z zegarkami, Francję z modą, Włochy z butami. Rynek staje się coraz bardziej wyrafinowany, a jego uczestnik od czystego posiadania przeszedł do faktycznego doceniania towarów luksusowych.

Nadal jednym z najważniejszych czynników zachęcających do zakupu jest prestiż i sława marki. Chińczycy za marki luksusowe uważają te powszechnie znane, o międzynarodowej sławie i wysokim stopniu rozpoznawalności. Jedynie 21 procent badanych przez KPMG uznało, że luksus może przynależeć marce niszowej, rozpoznawalnej przez nielicznych. Marka luksusowa, by mogła być uznana za odnoszącą sukces, powinna być w pierwszej kolejność powszechnie znana na świecie. To warunek, który zdecydowanie generuje zakupy w Chinach.

Zdjęcie: Forum

AW