Made for China

1 Komentarz
1 Zdjęcie
Czwartek, 04-11-2010

Made for China

Zwrot „made in China” powoli zastępowany jest zwrotem „made for China”. Zachodni producenci dóbr luksusowych podbijają rynek Państwa Środka i coraz wyraźniej dopasowują do niego swoją ofertę. Chiński klient kupuje coraz więcej i ma coraz wyższe wymagania. Oczekiwaniom sprostał niedawno Hermes, który w Szanghaju otworzył Shang Xia. Kolekcje nowej marki paryskiego giganta są projektowane i wykonywane w Chinach. Luksus o lokalnym wydźwięku zrobił na odbiorcach spore wrażenie i dał do myślenia innym.

Nie wystarczy już otwarcie butiku z proponowaną na Zachodzie ofertą. To potężny rynek, do którego świat podchodzi ostatnio z większym szacunkiem. Coraz częściej międzynarodowe marki przygotowują dla Chin specjalną ofertę: BMW zaproponowało limitowaną wersję M3 nazwaną - na cześć Nowego Chińskiego Roku - Tiger, dom mody Chloe planuje specjalną wersję torebki Marcie, Levi Strauss & Co. wprowadził kolekcje w kroju dostosowane do azjatyckiej sylwetki, a marka Porsche nowego sedana pokazała najpierw w Chinach. Potencjał dostrzegają również koncerny kosmetyczne Estee Lauder i Lancome, które coraz bardziej indywidualnie podchodzą do azjatyckiego rynku.

Zmienia się też logistyka. Zamożni Chińczycy z wielkich metropolii dużo podróżują i uwielbiają robić zagraniczne zakupy. Poważniej myśli się więc o drugoplanowych chińskich miastach, w których luksusowy produkt jest coraz bardziej pożądany, a nadal trudno dostępny.

Źródło: Newsweek
Zdjęcie: Forum

AW

  • Niedz., 07-11-2010 agniecha75
    1 go wrzesnia 2010 Burberry przejal w Chinach 50 sklepow z pracujacymi tam ludzmi (700 osob) po to by sklepy, ceny i obsluga klienta w nich byly jak w innych sklepach Burberry na swiecie. Ponadto rozmiatrowka jest dopasowywana do tamtejszych klientow (niejednokrotnie angielska 4 jest za duza na Chinke, a i fitting meskich garniturow musi by nieco inny). W kwietniu 2011 ma by otwart sklep w Benjin, projekt powala....
    Odpowiedz Zgłoś