Marka Kate Spade gotowa podbić świat

0 Komentarzy
10 Zdjęć
Wtorek, 26-03-2013

 Konkuruje z Michaelem Korsem, podbija rynek azjatycki, a teraz uruchamia tańszą, nową linię. W Tokio, w dzielnicy Harajuku, zadebiutowała właśnie marka Kate Spade Saturday, co cieszy szczególnie młodszą klientelę rozwijającego się błyskawicznie brandu Kate Spade New York .

W czerwcu w Japonii działać ma już pięć sklepów nowej marki. Kraj jest dla Kate Spade największym rynkiem po USA. W Tokio, gdzie otwarty został właśnie flagowy sklep, zainteresowanie modą jest ogromne. Ale marka dostępna jest także dla mieszkańców USA, choć już jedynie za pośrednictwem strony internetowej.

Tańszą linię, podobnie jak i macierzystą, tworzyć mają projekty odważne, kolorowe, przeznaczone dla osób lubiących bawić się nie tylko modą, ale spontanicznych w ogóle. Zarówno ubrania, jak i akcesoria mają być funkcjonalne i stylowe. Ceny wahają się od 30 dolarów za koszulki do 220 dolarów za trencz.

Kate Spade bez... Kate Spade

Kate Spade od 1986 do 1991 roku pracowała dla magazynu „Mademoiselle”. W 1993 roku stworzyła pierwszą kolekcję torebek, a w 1996 otworzyła w nowojorskim SoHo swój pierwszy butik. Nad rozwojem marki pracowała wraz z mężem, aż do sprzedaży udziałów firmie Neiman Marcus.

Kate i Andy ostatnie udziały sprzedali za 59 mln dolarów. Od tej pory z firmą nie mają nic wspólnego, choć ich nazwisko nadal widnieje w nazwie marki. Kate Spade poświęciła się macierzyństwu, jej mąż założył natomiast własną agencję kreatywną. Biorąc pod uwagę zarobki marki, kwota za jaką ją sprzedali, wydaje się śmiesznie niska.

Saturday podwoi zysk?

Po podboju Stanów Zjednoczonych zaczęły powstawać sklepy w Azji. Pierwszy flagowy butik w Tokio otwarty został w 2004 roku, w 2010 roku pojawił się z kolei w Londynie. W ubiegłym roku sieć rozrosła się m.in. o KaDeWe w Berlinie oraz Alsterhaus w Hamburgu. W planach jest rozwój o nowe regiony, takie jak Rosja, Indie, Meksyk czy kraje Ameryki Łacińskiej.

Od 2006 roku marką, podobnie jak i linią męską Jack Spade , zarządza koncern Fifth & Pacific Companies Inc. (do maja 2012 roku działający jako Liz Claiborne Inc.). Jak podaje „Forbes”, w ostatnich pięciu latach sprzedaż wzrosła z 91 mln do 462 mln dolarów. Do 2016 roku suma ta wzrosnąć ma do 1,2 mld dolarów.

Tokio, Nowy Jork, Paryż

W najbliższych miesiącach marka rozwijać będzie się nie tylko na rynku azjatyckim. Na maj zaplanowano otwarcie nowego flagowego sklepu w Nowym Jorku. Powstanie on na Madison Avenue. W tym roku marka pojawi się także w Galeries Lafayette w Paryżu.

W planach rozwoju nie uwzględnia się póki co Europy Środkowo-Wschodniej. Pozostaje mieć nadzieję, że wzrosty sprzedaży nakłonią do podboju także tej części świata i butik pojawi się w Polsce. Wszak naszym ulicom nie zaszkodziłoby trochę koloru.

MM

Marka Kate Spade gotowa podbić świat

W Tokio zadebiutowała właśnie marka Kate Spade Saturday

  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat
  • Marka Kate Spade gotowa podbić świat