Firma Daimler AG zaprezentowała CLC, czyli najmniejszy model w rodzinie pojazdów z nadwoziem coupé marki Mercedes-Benz.
W porównaniu ze swoim poprzednikiem, w nowym Sportcoupé wymieniono lub przeprojektowano ponad 1 100 części. Do technologicznych nowinek w nowym CLC należy między innymi nowy, bezpośredni układ kierowniczy, pozwalający na jeszcze pewniejsze pokonywanie zakrętów; najnowocześniejszy system rozrywkowo-informacyjny z kolorowym wyświetlaczem, nawigacją satelitarną na całą Europę, napędem DVD lub twardym dyskiem oraz interfejsem medialnym; a także podrasowany czterocylindrowy silnik, rozwijający obecnie moc 184 KM.
Nowe Sportcoupé ma charakterystyczną, wydatną osłonę chłodnicy z dużą gwiazdą Mercedesa pośrodku oraz nowe reflektory projekcyjne. Za inspirację posłużyła tutaj Klasa S, luksusowa Klasa CL Coupé oraz Klasa C. Duża, przeprojektowana klapa tylna skrywa funkcjonalny bagażnik o pojemności do 1100 litrów. Nowe lampy tylne, długi rząd diod LED służący jako trzecie światło stopu oraz zderzak tylny przedzielają tył samochodu w poprzek i podkreślają jego szerokość.
Gama silników do nowego CLC obejmuje cztery jednostki czterocylindrowe i dwie sześciocylindrowe, które dysponują mocą od 122 KM do 272 KM. Standardowo wszystkie wersje silnikowe są oferowane z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów. Opcjonalnie z jednostkami czterocylindrowymi dostępna jest 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, a w wersjach V6 – 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC.
Model pojawi się w salonach w czerwcu 2008.
Cena nie jest jeszcze znana. Najtańsze Sportcoupé klasy C kosztuje 109 500 zł
MWW