Męskie sprawy: zmotoryzowani na śniegu, czyli kupujemy skuter śnieżny

3 Komentarze
16 Zdjęć
Czwartek, 26-01-2012

Fanów białego szaleństwa aura w tym roku nie dopieściła, ale przed nami jeszcze kilka tygodni zimy, więc tak naprawdę wszystko może się jeszcze zmienić. Czy warto więc rozważać zakup skutera śnieżnego? Warto, zwłaszcza, że prawie bezśnieżna zima to dobra podstawa do negocjacji cen, ale…

… trzeba pamiętać o kilku sprawach. Przede wszystkim skutery dzielą się na grupy, nie tylko ze względu na wielkość, ale także w zależności od masy własnej i mocy silnika. Te o wysokich mocach, wyposażone nawet w 8-cylindrowe silniki są stosowane do pracy z dużymi obciążeniami, szczególnie w obszarach koła podbiegunowego. Zabawki dla zwykłych śmiertelników to klasa touring (skutery stabilne i często przystosowane do przewozu więcej niż 1 osoby, określane jako „rodzinne”, dzięki stosowaniu silników czterosuwowych są znacznie cichsze) oraz freestyle i wyścigowe, czyli sprzęt typowo sportowy (skutery lekkie, zwrotne, o stosunkowo dużej mocy i prędkościach nawet na poziomie 160 km/h). Niestety nawet jazda tymi o niskich wydajnościach (i z ogranicznikami prędkości) może być niebezpieczna – większość wypadków kończy się tragicznie, a najczęstsze to zderzenia z drzewami i załamanie lodu pod skuterem.

Jeżeli jednak mimo wszystko zdecydujecie się na zakup, to dokładnie jak w przypadku samochodów, poszczególne modele będą różnić się nie tylko wyglądem, ale również cechami użytkowymi, wygodą siedzenia, wielkością bagażnika oraz ilością gadżetów takich jak np. podgrzewane manetki kierownicy. Poruszanie w terenie ułatwi większa szerokość gąsienicy, bieg wsteczny (nie każdy skuter go ma!) i elektryczny rozrusznik. Choć wkrótce może się to zmienić, do prowadzenie skutera śnieżnego nie jest wymagane prawo jazdy, nie ma też obowiązku rejestracji takiego pojazdu.

Zmartwić musimy niestety osoby planujące zakup skutera śnieżnego i używanie go latem w roli skutera wodnego. W większości przypadków jest to niemożliwe, nawet stosowne przeróbki nie dają pełnej gwarancji niezatapialności. Chyba, że lubicie ekstremalne wyzwania jak Daniel Bodin.

Przykładowe ceny nowych skuterów śnieżnych:
1. Bombardier Ski-Doo MX Z 600HO E-TEC X-RS (Cena: ok. 55 000 zł)
2. Bombardier Ski-Doo MX Z 550F TNT (Cena: ok. 34 000 zł)
3. Arctic Cat Bearcat 570 XT OS (Cena: ok. 52 000 zł)
4. Bombardier Lynx Rave 550 FC (Cena: ok. 35 000 zł)
6. Bombardier Lynx Xtrim 600HO E-TEC SC (Cena: ok. 49 000 zł)
7. Bombardier Lynx Xtrim 800R E-TEC Boondocker (Cena: ok. 60 000 zł)
8. Yamaha Apex SE (Cena: ok. 66 700 zł)
9. Yamaha FX Nytro X-TX (Cena: ok. 56 600 zł)
10. Yamaha Venture Lite (Cena: ok. 43 900 zł)

Więcej informacji na:
http://www.yamaha-motor.eu
http://corp.brp.com
http://www.motosportsthibeault.com/
http://www.polarisindustries.com/en-us/snowmobiles/
http://perfectmoto.pl

AG

  • Pt., 13-01-2012 Gość
    Świetna sprawa, na szczęście są prognozy, że zima wraca i będzie, a właściwie jest już śnieg :))
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 13-01-2012 sder
    to kupujcie
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 13-01-2012 Gość
    sder (Pt., 13-01-2012) napisał:

    to kupujcie


    Kupujem, jeno krowy zdechły
    Odpowiedz Zgłoś