Moda Nowego Jorku na fali - Proenza Schouler ma nowego inwestora

6 Komentarzy
1 Zdjęcie
Czwartek, 04-08-2011

Moda Nowego Jorku na fali - Proenza Schouler ma nowego inwestora

Marka Proenza Schouler ma nowego inwestora. Projektancki duet Jack McCollough i Lazaro Hernandez chce wesprzeć grupa kierowana przez Andrew Rosena i finansistę Johna Howarda. Źródła podają, że chodzi o kwotę 10 milionów dolarów i przejęcie długów.  

Nowojorska marka Proenza Schouler powstała w 2002 roku i szybko stała się przebojem branży mody. W młodą firmę kilka lat temu zainwestowała Permira (właściciel między innymi Valentino i Hugo Boss), dostając w zamian 45 procent udziałów. Negocjacje z potężnym udziałowcem trwały rok i wygląda na to, że dobiegły do końca. Permira pozostanie właścicielem 5 procent firmy.

Andrew Rosen to weteran w branży mody i postać stojąca za markami Theory i Helmut Lang. To on zafundował wszystkim jedną z większych niespodzianek minionego sezonu, obsadzając Oliviera Theyskens na stanowisku dyrektora artystycznego Theory. Rosen ma również udział w markach Rag & Bone i Alice + Olivia. Finansista i szef Irving Place Capital - John Howard inwestował w marki Seven For All Mankind, Stuart Weitzman i popluarną Aerospatale. Obaj panowie świetnie się uzupełniają, doskonale znają rynek zarówno finansowy, jak i mody.

Nowi inwestorzy entuzjastycznie wypowiadają się o potencjale Proenza Schouler. Marka ma grono stałych klientów i systematycznie poszerza zakres swoich kolekcji (niedawno o skórzane akcesoria). Mówi się, że Permira – mając w portfolio giganty pokroju Valentino i Hugo Boss – nieco po macoszemu traktowała znacznie mniejszą i młodszą działalność Jacka McCollough i Lazaro Hernandeza. Można być niemal pewnym, że sytuacja się zmieni i w najbliższych sezonach o Proenza Schouler zrobi się głośno.

Zdjęcie: Forum

AW

  • Czw., 04-08-2011 gość
    Ilość komentarzy pod tym "artykułem" mówi sama za siebie. Choć może bardziej za społeczność, która odwiedza ten portal. Informacje ze świata biznesu - nawet tak szczątkowe - nikogo tu nie interesują. Przecież to jasne jak słońce, że ten portal odwiedzają głównie nastolatki wpatrzone we wszystko co się świeci, które próbują się w ten sposób zbliżyć do tego płytkiego, nadmuchanego świata dóbr luksusowych. Jakież to słodkie. "Cudowne buciki, muszę takie mieć", "cena z kosmosu, chyba ich po******:p " pokazuje doskonale i obrazowo status społeczno-psychiczno-finansowy tych ludzi. W końcu pojawiła się w Polsce moda na modę... Wszyscy myślą, że wyszliśmy z zaścianka, bo zaczęliśmy doceniać jakość, marki, trendy. Jakby to miałoby być wyznacznikiem zaawansowania cywilizacyjnego. Mimo wszystko życzę Wam powodzenia chłopcy i dziewczęta. Wyjedziecie na Wyspy, trochę się pokrzątacie, trochę posprzątacie i pozmywacie... Kupicie sobie torebkę Louis Vuitton za 200 funtów w jednym z jakże modnych outlet'ów i będziecie naiwnie przekonane o jej oryginalności, opowiadając koleżankom o miękkim podszyciu, skórze najwyższej jakości i dopieszczonych detalach. Później wrócicie na polskie blokowisko dumnie pokazując swoje świecidełka, zjecie zupę pomidorową u mamy i po chwili stwierdzicie, że tu nie warto żyć. Więc znów wyjedziecie bez wykształcenia i perspektyw i skończycie jako szary imigrant najniższej półki z podstawową angielską pensją, która będzie dla Was szczytem marzeń i możliwości. Cóż za luksus i klasa, prawda? Zastaw się, a postaw! Bardzo polskie.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 04-08-2011 patrowicz
    Negocjacje z potężnym udziałowcem trwały rok i wygląda na to, że dobiegły do końca. Permira pozostanie właścicielem 5 procent firmy

    mariusz patrowicz
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 04-08-2011 gość
    gdybym mogła kliknąć "lubie to" to osoba niżej dostałaby za komentarz.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 04-08-2011 gość
    właściwie wyżej, bo chodziło mi o najstarszy :)
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 08-08-2011 goœÌ
    You really found a way to make this whole process eiaesr.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 08-08-2011 goœÌ
    All of these articles have saved me a lot of heaadcehs.
    Odpowiedz Zgłoś