Rynek produktów kosmetycznych jest wart 382 miliardy dolarów. 85 proc. tej kwoty należy do środków, z których korzystają kobiety. Magazyn Forbes opublikował listę 50-ciu najsilniejszych marek, z których dziesięć pierwszych wycenianych jest na 60 miliardów dolarów. Pod uwagę wzięto produkty do pielęgnacji włosów, ciała, makijażu. Przeanalizowano przychody firm, przywiązanie klientów oraz udział w rynku.
Na szczycie rankingu króluje Olay, należący do Procter & Gamble. Szacowana wartość to 11,8 miliardów dolarów. Oczekuje się, że wzrośnie ona latem tego roku, dzięki ogólnoświatowej współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i sponsorowaniu amerykańskiej gimnastyczka Alicii Sacramone podczas igrzysk w Londynie. Kolejne miejsca należą do następujących brandów: Avon, L'Oreal, Neutrogena, Nivea, Lancome, Dove, Estee Lauder, Biore i Shiseido. Największy skok w rankingu odnotowało Estee Lauder (22 proc.), a Nivea największy spadek (15 proc.).
EM