Najwyższy mandat świata

27 Komentarzy
1 Zdjęcie
Piątek, 20-08-2010

Najwyższy mandat świata

Szwajcarska policja podała do wiadomości, że skonfiskowała jako zabezpieczenie kary wart $240 000 (czyli około 720 000 zł) samochód, po tym jak złapała jego kierowcę pędzącego na autostradzie z prędkością 290 km/h.

37-letni pirat drogowy pochodzi ze Szwecji i prowadził czarnego Mercedesa AMG SLS. Za przekroczenie prędkości o 170 km/h kierowca został aresztowany i grozi mu mandat w wysokości miliona franków szwajcarskich (około 2 950 000 zł). Przekroczenie prędkości o ponad 25 km/h jest w Szwajcarii traktowane jako przestępstwo, a kara finansowa wymierzana jest na podstawie wysokości dochodów karanego.

Samochód zostanie zwrócony niezwłocznie po zapłaceniu przez pechowego Szweda mandatu.

AWP

  • Pt., 20-08-2010 Damiano
    gość (Piątek, 20-08-2010) napisał:



    gość (Piątek, 20-08-2010) napisał:




    mandat do zarobkow, swietne rozwiazanie :) Czemu nie u nas?




    bo to idiotyzm. Przewinienie to przewinienie, jest tak samo złe jeśli to milioner i tak samo jeśli prowadzący to biedak. Nadużywaie prędkości to przestępstwo, tak jak kradzież, czy morderstwo- jeśli kogoś zabiję a mam 1000 zł, to czy ktoś kto ma na koncie 100 złotych, a zrobi to samo powinien być inaczej karany? Nie sądzę,




    Spójrz na realia tego świata. Zauwaz ze po zaplacie mandatu powiedzmy 500 zl bogatszy czlowiek ktory zarabia miesiecznie te 10000 tys sie nie zalamie lecz w Polsce duza czesc ludzi zarabia 1000-1500 i po zaplaceniu takiego mandatu nie wiedza jak wiazac koniec z koncem. By oszczedzic komentarzy typu biedak itp sie oddywa to powiem ze nie narzekam na brak pieniedzy ale tez ich nie mam duzo moje zarobki to srednia krajowa. Fakt przekroczenie predkosci jest przsestepstwem, lecz czlowiek z wieksza gotowka w portfelu nadal bedzie je popelnial bo nie sa to dla niego wieksze koszty.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    nie mógł bym mieszkać w Szwajcarii
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    gość (Piątek, 20-08-2010) napisał:



    gość (Piątek, 20-08-2010) napisał:




    mandat do zarobkow, swietne rozwiazanie :) Czemu nie u nas?




    bo to idiotyzm. Przewinienie to przewinienie, jest tak samo złe jeśli to milioner i tak samo jeśli prowadzący to biedak. Nadużywaie prędkości to przestępstwo, tak jak kradzież, czy morderstwo- jeśli kogoś zabiję a mam 1000 zł, to czy ktoś kto ma na koncie 100 złotych, a zrobi to samo powinien być inaczej karany? Nie sądzę,



    no WLASNIE! jest tak samo zle jak milioner przekroczy predkosc czy biedak, wiec obydwaj powinni byc tak samo ukarani, a w tym przypadku mandat procentowy od dochodow jest najlepszym rozwiazaniem, bo 1000 zl nie uderzy po kieszeni milionera i dalej bedzie mogl przekraczasc predkosc, a biedaka zniszczy doszczetnie, jesli jednak zalozymy 10% zarobkow to biedak dostanie nauczke ale bedzie dalej zyl, milioner jak dostanie po kiesy milionem to tez sie zastanowi nastepnym razem. wiec panie Pan jest idiotą skoro nie widzisz pan prostej analogii i logicznego myslenia
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 katerpi
    Wasze myślenie jest socjalistyczne . W PRL-u miewali plany aby ci co zarabiają więcej , płacili podwyższone ceny za różne artykuły aby zrównać ich z tymi co zarabiają najmniej . Brzmi głupio? Dla nie równie idiotyczne jest płacenie mandatów w zależnośći od statusu majatkowego .
    Nie rozumiem też myślenie : "jak go stać na samochód , to stać na mandat " Myślicie , że nic nie straci bo jest bogaty ? miln czy też 3 miliony to nie taka pestka ot tak .
    Odnośnie sprawy , że dla osoby zarabiającej 1000 zł , strata 500 zł to koniec świata . Jak osoba z większym majątkiem traci odpowiednio więcej , tojest to taki sam cios . Tracąc 10 0 tyś , traci jego firma , traci on . Nie bedzie w prawdzie głodował , ale musi skołować pieniądze na nową partię materiału czy co innego .
    Oczywiście , zgodzę się z tym , że płacąc 500 zł przy zarobkach 50tyś/miesiąc to nic szczególnie wielkiego(chociaż i to zapewne boli) ale na litość! On całe życie pracował na to , kradł lub zdobył pieniądze w inny sposób aby mógł spełniać swoje zachcianki , czyli np.: przekraczanie prędkości .
    Odnośnie sprawy , c 290km/h to dużo . Jest dużo ale wszystko powinno zależeć od warunków popełnienia wykroczenia . Jeśli to była gładka autostrada , bez ruchu a kierowca wdepnął mercedesowi (który przyspiesznie pewnie ma świetne ) na jakiejś prostej to czy naprawdę spowodował zagrożenie dla innych ? Czy tylko dla siebie ? A jeśli dla siebie to dlaczego ktoś ma decydować czy powinien ryzykować czy nie? To jego życie i tylko on ma prawo decydować jak je przeżyć . Nie policja , nie państwo . Niech się zabija , jeśli nie zabje tym samym innych osób
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    U nas powinno obowiązywać takie samo prawo.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    A w Polsce czy przekroczy prędkość o 50km/h czy o 150km/h to i tak dostaje 10pkt i 500zł i tak. Ahhh biedny ten nasz kraj :(
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    pzrekroczenie szybkości to spowdowanie zagrożenia, mandat to kara któr nie zdraza si e za czesto wiec czemu nie tak jak dla mnie kilskaset zlotych mandatu to duzo wiec sie pilnuje a znam ludzi ktorzy nie bo ich stac
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    W Szwajcarii tak jest ;p trzeba pilnować, żeby nie przekroczyć przepisowych 120 km/h, kilka albo kilkanaście km/h ponad i płaci się kilkaset euro ;p
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    gość (Piątek, 20-08-2010) napisał:



    gość (Piątek, 20-08-2010) napisał:




    mandat do zarobkow, swietne rozwiazanie :) Czemu nie u nas?




    bo to idiotyzm. Przewinienie to przewinienie, jest tak samo złe jeśli to milioner i tak samo jeśli prowadzący to biedak. Nadużywaie prędkości to przestępstwo, tak jak kradzież, czy morderstwo- jeśli kogoś zabiję a mam 1000 zł, to czy ktoś kto ma na koncie 100 złotych, a zrobi to samo powinien być inaczej karany? Nie sądzę,


    Nie zgadzam się z tobą ponieważ ktoś kto zarabia 100000 zł miesięcznie nie przejmuje się mandatem w wysokości 500zł natomiast dla osoby która zarabia 3000 zł jest to bardzo duża kwota. To tak jak by bez względu na zarobki wszyscy płacili taki sam podatek.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-08-2010 gość
    Tam daja mandaty proporcjonalne do zarobkow. Wiec na biednego nie trafilo. Zlamal prawo, wiec zabuli.
    Odpowiedz Zgłoś
1 2 3