Net-a-Porter uruchamia drukowany magazyn

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Niedziela, 09-12-2012

Zazwyczaj to drukowane magazyny, często zbyt późno, rozszerzały swoją działalność o witryny internetowe, ale od każdej reguły są wyjątki. Net-a-Porter, luksusowy butik internetowy, zapowiedział, że w ciągu 12 miesięcy uruchomi drukowane czasopismo. Jego szefowie mają przed sobą ambitne zadanie, bo konkurencja na rynku mody jest duża.

Wprowadzenie do kiosków drukowanego Net-a-Porter zapowiedział dyrektor generalny marki, Mark Sebba, pod koniec listopada w Londynie. Póki co, firma wydaje magazyn w formie cyfrowej, dostępny online oraz na iPady i iPhone'y. Drukowane czasopisma postrzega jednak wciąż jako ważne medium, tym bardziej, że cieszą się one poparciem reklamodawców.

Jak twierdzi Mark Sebba, celem Net-a-Porter było zawsze dostarczanie jak najwięcej zawartości, co miało wpłynąć na decyzję o wprowadzeniu cyfrowego magazynu bardziej, niż szerokie grono odbiorców. A tych nie jest mało, bo około 6 mln miesięcznie. Część z nich ogranicza się tylko do zakupów, ale liczba czytelników cyfrowego magazynu także się powiększa.

Czy prace nad drukowanym wydaniem Net-a-Porter dziwią? Nie. Założycielka marki, Natalie Massenet, pracowała w magazynach „Women's Wear Daily” i „Tatler”. Na dodatek o zawartość cyfrowego magazynu dba obecnie Lucy Yeomans, która przez 12 lat była redaktorem „Harper's Bazaar”. W połowie marca 2012 roku objęła stanowisko redaktor naczelnej Net-a-Porter.

Na razie nie podano szczegółów dotyczących drukowanej wersji Net-a-Porter. Nie wiadomo, kiedy magazyn wejdzie na rynek, z jaką częstotliwością będzie się ukazywał ani jak dokładnie będzie wyglądała jego dystrybucja. Oczywiste jest tylko to, że jeśli faktycznie pojawi się w kioskach obok „Vogue'a” czy „Elle”, zapowiada się zacięta walka – tak o czytelnika, jak i reklamodawcę.

MM