Na polskim rynku pojawił się kolejny kabriolet ze sztywnym, składanym dachem. Ale podobnie jak inne samochody z tego segmentu, Opel Astra Twin Top nie należy raczej do samochodów, którymi można jeździć na codzień.
Kierowcę na pewno oczaruje dwulitrowa wersja z silnikiem turbo o mocy 200 KM. Samochód dobrze trzyma się drogi, a sztywne zawieszenie daje poczucie sportowej jazdy. Niestety nie wyobrażam sobie tego auta na polskich drogach w zimie.
Otwieranie i zamykanie dachu zajmuje około 30 sekund. To mało i dużo, w zależności od tego, jak intensywną ulewę napotkamy na naszej drodze. Przy zamkniętych oknach i zamocowanej z tyłu siatce ochronnej, z otwartym dachem można jechać nawet ze znaczną prędkością, bez odczucia dyskomfortu spowodowanego zawirowaniami powietrza. Z opuszczonymi szybami i bez tylnego ekranu nie radzę przekraczać 60 km/h, bo wiatr urywa głowę.
W kokpicie przydałaby się dodatkowa półeczka na telefon komórkowy czy okulary przeciwsłoneczne. Trzymanie takich drobiazgów pod hamulcem ręcznym nie jest ani wygodne, ani bezpieczne. Poza tym przyciski na środkowej konsoli są zdecydowanie za mało czytelne.
Mimo faktu, że zamykany twardy dach jest szczelny i dobrze wycisza wnętrze Astry, to jednak tego typu auto nadaje się na drugi lub trzeci samochód, do wykorzystania przy sprzyjających warunkach pogodowych.
Cena: 90 000 - 120 000 zł w zależności od pojemności silnika i wyposażenia.
MW