W butach Louboutin lub płaszczu Armani, wsiąść do Mercedesa LS AMG Coupé pojechać na aukcję dzieł sztuki. Tak prawdopodobnie coraz częściej będzie wyglądać dzień zamożnego Polaka.
KPMG po raz kolejny przeprowadził badania dostępności w naszym kraju 200 światowych marek, uznawanych za luksusowe. Okazuje się, że 61% z nich jest reprezentowanych na polskim rynku i jest ich o 8% więcej niż rok wcześniej - najwięcej marek o rodowodzie włoskim (21%), francuskim (18%) i szwajcarskim (15%). Coraz bardziej cenimy jakość i styl, lubimy podążać za trendami. Najmocniej reprezentowana jest branża Hi-Tech (86%). Bez problemu możemy kupić najwyższej klasy sprzęt audiofilski, telewizor czy komputer. Przykładem mogą być zaawansowane technologicznie, a przy tym piękne produkty bang & olufsen. Równie mocną pozycję mają alkohole i używki, bo aż w 82%. Z łatwością zaopatrzymy się w doskonały koniak, wino, zapalimy też kubańskie cygaro. Około połowa luksusowych marek akcesoriów, dodatków, odzieży, torebek i butów jest już dostępna w Polsce. Swoje butiki mają Armanii, Valentino, Burberry, Balenciaga. Mężczyźni ceniący elegancję mogą kupować ubrania np. u Ermenegildo Zegna.Okazuje się, że najchętniej kupujemy tzw. luksusowe dobra konsumpcyjne, biżuterię i zegarki. Wysadzane brylantami Omegi, pięknie oprawione kamienie.
Dużo gorzej wygląda dostępność najwyższej klasy usług hotelowych. Tylko 34% najbardziej luksusowych hoteli oferuje swoje obiekty Polakom. Jednymi z obecnych są Hilton, Sheraton czy InterContinental, ale hotele Kempinski, Waldorf to jeszcze na razie polskie marzenie.
Uwielbiamy jednak samochody. Czekają na nas salony Maserati, Ferrari, Bentley. Ciągle ogromnym sentymentem darzymy Mercedesa. W 2010 roku najwięcej nowo zarejestrowanych samochodów w cenie powyżej 250 tys. złotych było właśnie tej marki. Polacy w ostatnim roku chętnie kupowali też łodzie i to coraz większe. O 10% wzrosła liczba zarejestrowanych jachtów o długości ponad 10 metrów – w 2010 roku zarejestrowano ich 172.
Być może wynika to z jakości polskich dróg, ale Polacy w 2010 roku kupili więcej samolotów i helikopterów. Ich liczba wzrosła w 2010 do 658 sztuk.Jak pokazują badania KPMG, pomimo odczuwalnego od 2008 roku kryzysu, w 2010 wzrosła i dostępność i sprzedaż luksusowych towarów.
www.vistulagroup.pl
www.bang-olufsen.com
www.zegna.com
www.omegawatches.com
www.mercedes-benz.pl
www.bentleymotors.com
DM