Polska dobrym rynkiem dla zagranicznych marek

7 Komentarzy
8 Zdjęć
Niedziela, 06-05-2012

Polska znalazła się w pierwszej dwudziestce krajów, które drogie sieci detaliczne uważają za najbardziej atrakcyjne. Tym samym awansowała na 19. miejsce, przesuwając się o 3 oczka w górę w porównaniu do roku ubiegłego - wynika z raportu przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą CBRE. Na 326 marek uwzględnionych w zestawieniu, 34 proc. weszło do tej pory na polski rynek (zbadano Warszawę, Kraków i Łódź). Wśród nich znajdują się sklepy z różnych branż, supermarkety, restauracje i kawiarnie.

Skąd taki wysoki wynik? To przede wszystkim zasługa umacniania się gospodarki oraz wzrostu PKB. Nasze państwo szybko rozwija sektor handlowy, podobnie jak Rosja czy Turcja. Wiodące, światowe marki chętnie lokalizują tu swoje sklepy, przedstawicielstwa, oraz filie również dlatego, że rynek wciąż odnotowuje niezaspokojony popyt na dobra luksusowe. Za tym idą inwestycje w nowe nieruchomości handlowe.

W 2011 roku swoje sklepy otworzyli w Polsce m.in. Dorothy Perkins, F&F, GAP, American Eagle, Foot Locker, Toys’R’Us. Równolegle ofertę i zasięg poszerzają sklepy on-line, które zaczynają systematycznie wysyłać do nas towary.

W rankingu CBRE na pierwszym miejscu znalazła się Wielka Brytania (56,7 proc.), potem kolejno   Zjednoczone Emiraty Arabskie (53,1 proc.), USA (50,3 proc.), Hiszpania (47,5 proc.), Chiny (47,2 proc.), Francja i Niemcy (po 46,9 proc.), Rosja (44,5 proc.), Włochy (43 proc.) Arabia Saudyjska (41,1 proc.).

EM

  • Pt., 27-04-2012 Gość
    Dla polaków luksusem jest Adidas wiec o czym wy tu piszecie ?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 27-04-2012 Gość
    F&F? tesco?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 27-04-2012 Gość
    F&F, GAP, American Eagle, Foot Locker,
    Ja pierdziele, ale luksusowe marki,
    to sa firmy z dolnej polki,
    LV, Hermes, Gucci, Armani to sa luksusowe marki ale nie Foot Locker, kto to pisze te artykuly, ZAL
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 01-05-2012 Gość
    ciemny lud w Polsce wszystko kupi - nawet ściemy o "luksusowych" markach. Żałosne są nagrody typu "Superbrands". Szkoda właściwie komentarza.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 09-05-2012 Gość
    Takie marki jacy klienci.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 09-05-2012 Gość
    najwazniejsze ze ruch w interesie
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 17-05-2012 Anna 47
    Co tam marka trzeba czytac metki i kupowac bawełnę i jedwab len wełnę a nie wiskoza jako naturalny materiał w tych waszych markach .Są piekne tkaniny teraz jedwab z bawełną -czytajcie metki.
    Odpowiedz Zgłoś