Nowa turbosprężarka, sterowany napęd na wszystkie koła, szybki Tiptronic S - to tylko niektóre z nowości, które kryje nowe Porsche 911 Turbo.
Silnik nowego Porsche 911 Turbo po raz pierwszy wyposażony został w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny (VTG). Pozwoliło to uzyskać wzrost mocy z 420 KM do 480 KM przy niezmienionej pojemności 3,6 litra. Nowy sterowany napęd na wszystkie koła zmienia moc silnika w siłę ciągu w zalezności od sytuacji na drodze. Nowe 911 Turbo z sześciobiegową przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Z dostępną jako opcja przekładnią Tiptronic S czas ten skraca się nawet do 3,7 sekundy.
Z wyposażeniem dodatkowym Sport Chrono Paket Turbo możliwe jest dodatkowe chwilowe zwiększenie momentu obrotowego ponad wartość standardową. Korzyści z funkcji overboost odczuwalne są przede wszystkim przy gwałtownych przyspieszeniach podczas jazdy. W seryjnym wyposażeniu znajduje się aktywny system amortyzowania Porsche Active Suspension Management (PASM). Kierowca może wybrać podstawową, sportowo - komfortową charakterystykę - program Normal lub program Sport.
W związku z poprawionymi osiągami jezdnymi, poprawiono także układ hamulcowy. Przy szybkim zdjęciu nogi z gazu funkcja Fast Off zapobiega zmianie przełożenia przez przekładnię Tiptronic na wyższy bieg także wtedy, gdy pedał gazu nie zostanie całkowicie puszczony. Dzięki temu poprawia się dynamika jazdy przede wszystkim na krętych odcinkach drogi.
To były dobre wiadomości. Teraz gorsza: cena tego modelu zaczyna się od 160 tysięcy euro (około 625 000 zł).
MW