Reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane

2 Komentarze
6 Zdjęć
Poniedziałek, 01-08-2011

Reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane

Brytyjskie instytucje sprawujące kontrolę nad rynkiem reklamy stwierdziły, że Julia Roberts i Christy Turlington są na reklamowych fotografiach zbyt piękne i zakazały emisji dwóch reklam L'Oreal. Firma przesadziła z retuszem i kampanie uznano za – łagodnie mówiąc - wprowadzające w błąd.

Autorem zdjęcia filmowej „Pretty Woman” jest znany fotograf Mario Testino. 43-letania Roberts prezentuje cerę po użyciu podkładu Lancome. Jak głosi reklama, produkt „odbudowuje aurę pięknej skóry”. Eksperci uznali, że jest tak perfekcyjnie, że nie może być prawdziwie i zakazali publikowania reklamy.

L'Oreal przyznaje, że używa „post-produkcyjnych technik” do prac nad końcowym efektem, ale informuje jednocześnie, że produkt jest wynikiem długoletnich badań i w widoczny sposób poprawia kondycję skóry.

Zakwestionowane zostało również naturalne piękno cery Christy Turlington w reklamie Maybelline. Tutaj retusz zastosowano w celu „rozjaśnienia skóry, wyczyszczenia makeupu, zredukowania ciemnych cieni i cieni wokół oczu, wygładzenia ust i przyciemnienia brwi”. Lista zabiegów jest długa, ale – zdaniem przedstawicieli L'Oreal - nie wypływa na to, jaki efekt daje stosowanie produktu.

To nie pierwsza tego typu sprawa koncernu L'Oreal. Kilka lat temu firma otrzymała podobny zakaz dotyczący reklamy Olay ze słynną ex-modelką Twiggy w roli głównej.

Retuszowanie zdjęć zaczyna powoli, ale systematycznie osiągać rozmiar absurdu. Wielkie koncerny kosmetyczne panicznie boją się pokazać zdjęcia swoich modelek bez obróbki graficznej. Strach ten zdaje się dodatkowo potęgować fakt, że nawet oficjalne instytucje sprawujące kontrolę nad rynkiem reklamy nie mogły obejrzeć zdjęć Julii Roberts przed retuszem. Umowa z aktorką wyraźnie zabrania jakiegokolwiek udostępniania oryginalnych zdjęć gwiazdy.

Coraz brutalniejsze zaburzanie naszej percepcji piękna kilka lat temu doskonale zobrazowała firma Dove. Znana z kampanii z naturalnymi kobietami marka w krótkim filmie pokazuje, jak z „brzydkiego kaczątka” można stać się pięknością na miejskim billboardzie. Mocne, sugestywne i daje do myślenia.

http://www.dove.ca/en/

Reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane

Reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane

Reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane

Reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane

Reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane

<object style="height: 390px; width: 390px"><param name="movie" value=" http://www.youtube.com/v/tbb8D-u8ues?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src=" http://www.youtube.com/v/tbb8D-u8ues?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="390" height="390"></object>

AW

  • Pn., 01-08-2011 gość
    Nareszcie ktoś zaczął myśleć :)
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 02-08-2011 gość
    przeciez Olay nalezy do PROCTER & GAMBLE! wszystkie firmy retuszuja zdjęcia, więc to że przyczepili się akurat do nich wynika zapewne ze ktos sie z kims nie polubil i tyle
    Odpowiedz Zgłoś