Roadster w wersji MINI

16 Komentarzy
6 Zdjęć
Piątek, 17-02-2012

Chociaż zima zadomowiła się u nas na dobre, czas najwyższy przyjrzeć się „wakacyjnej” propozycji motoryzacyjnej. Mimo, że użyłem sformułowania wakacyjna, na premierę nie będzie trzeba czekać długo. Nowy roadster to idealny pomysł na urlop dla tych wszystkich, którym marzy się letnia eskapada pod gołym niebem.

MINI Roadster, bo o nim mowa, to pierwszy kabriolet w historii marki i jak dotychczas jedyne tego rodzaju auto w segmencie Premium samochodów małych. Do gamy sześciu modeli znajdujących się aktualnie w ofercie brytyjskiego producenta dołącza typowa dwumiejscówka z miękkim dachem. Tym samym MINI wkracza do elitarnego grona producentów roadsterów, konsekwentnie rozbudowując swoją ofertę modelową.

Nowy kabriolet to propozycja dla wymagających klientów ceniących sportowy szyk. Zbudowany na bazie najpopularniejszego w ofercie hatchbacka (3734 mm długości, 1683 mm szerokości i 1390 mm wysokości) gwarantuje komfortowe warunki podróżowania, a składany ręcznie płócienny dach pozwala cieszyć się jazdą pod gołym niebem. Wyposażony w dwa pałąki kapotażowe zlokalizowane bezpośrednio za siedzeniami zwiększa bezpieczeństwo pasażerów podczas dachowania. Do dyspozycji użytkowników producent pozostawia 240 litrowy bagażnik, który nie ulega zmniejszeniu nawet przy złożonym dachu.

MINI Roadster wraz z wiosenną premierą dostępny będzie z czterema mocnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Zakres mocy sięga od MINI Cooper Roadster o pojemności 1.6 l i mocy 122 KM poprzez jednostki z doładowaniem, w dwóch wersjach mocy:  MINI Cooper S Roadster o mocy 184 KM i najmocniejszy w tej grupie MINI John Cooper Works Roadster o mocy 211 KM, który pierwsze 100km/h osiąga już po niespełna 6,5 sekundy rozpędzając się maksymalnie do 237 km/h. Robi wrażenie! Dla fanów diesla producent przygotował wersję MINI Cooper SD Roadster z dwulitrowym silnikiem o mocy 143 KM.

Według zapowiedzi, roadster zadebiutuje podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Tak ja pozostałe modele będzie produkowany w oksfordzkiej fabryce MINI w Wielkiej Brytanii. Na rynek europejski powinien trafić tuż po genewskich targach.

MB

  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Kocham te samochody!!!! Kazdy najdrobniejszy detalik jest w nich zaprojektowany :) Sama jezdze cooperem
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Roadster mniammmm
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    "MINI Roadster, bo o nim mowa, to pierwszy kabriolet w historii marki"
    Przecież istnieje już Mini Cabrio, któe jak nazwa wskazuje jest kabrioletem! :)
    Swoją drogą kocham mojego Coopera z brytyjkami ;)
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Brytyjski rodowód, niemieckie wykonanie, chińskie podzespoły. Ja podziękuje. Nie ma to jak Coopery z lat 70. i 80.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Tylko benzyna i tylko John Cooper Works Roadster!!!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Jaka cena
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Chcę to!chce!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Super autko
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Cena? orientacyjnie ktoś poda?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 17-02-2012 Gość
    Gość (Pt., 17-02-2012) napisał:

    Cena? orientacyjnie ktoś poda?



    Na rynku brytyjskim ma kosztować ca 18 000 funtów,
    Odpowiedz Zgłoś
1 2