Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

11 Komentarzy
10 Zdjęć
Czwartek, 27-01-2011

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Można się spierać, kto robi samochody o najlepszym stosunku wartości do ceny. Jeśli chcemy coś na czterech kółkach, co stosunkowo bezpiecznie dowiezie nas z A do B, to pewnie będzie do KIA lub Hyundai. Ale jeśli chcemy pokazać przy tym światu, że oprócz samochodu mamy też jako takie pojęcie o motoryzacji (chociaż niekoniecznie polot), to nic nie wyrazi tego lepiej niż BMW Serii 3 Coupe.

Dlaczego coupe, a nie np. cabrio? Kabriolet dla wielu to zbytnia ekstrawagancja. Poza paroma szaleńcami, jak np. Wasza Ulubiona Redakcja, nikt w Polsce tak naprawdę nie lubi jeździć z otwartym dachem. Nawet Nasz Szef. A ma czym. Dlatego coupe jest bezpieczniejszym wyborem.

A skoro jesteśmy przy bezpieczeństwie, to BMW uchodzi za tzw. driver’s car, czyli auto dla prawdziwego kierowcy. Zwykle napędzane jest mocnym silnikiem, a przy tym ma napęd na tylną oś. Kiedy więc taki prawdziwy kierowca porozłącza liczne systemy bezpieczeństwa, to może pokazać światu, na co go stać. Problem w tym, że wielu nabywców BMW po rozłączeniu kontroli trakcji i ESP wylądowałoby na pierwszym drzewie, zanim zdążyliby powiedzieć “radość z jazdy”. Dlatego do tylnego napędu podchodzą z pewną rezerwą. W końcu Audi ma samochody z o wiele mniej wymagającym przednim napędem, a nawet napędem na cztery koła Quattro.

Ale Bawarczycy nie poddają się bez walki i oferują ludziom, którzy nie są w stanie zapanować nad stadniną koni mechanicznych pod maską napęd xDrive. Testowany model to BMW 335i xDrive. Rzędowa szóstka, 306 KM, czas do setki nieco ponad 5 sekund, a wszystko to z bezpiecznym napędem na cztery koła, który pozwala brać zakręty szybciej, niż wynikałoby z umiejętności kierowcy.

Mimo iż zawieszenie wersji xDrive jest minimalnie podniesione w stosunku do tylnonapędowego coupe, na zakrętach jest to praktycznie niewyczuwalne. Zawieszenie i tak jest za twarde na nasze wyboje, a twarde opony typu Run Flat nie pomagają. O ile więc po gładkim zakręcie BMW idzie jak po szynach, o tyle jeśli napotka nierówności, napęd na cztery koła i czuwająca nad bezpieczeństwem elektronika muszą się nieźle napracować.

We wnętrzu z powodzeniem mieszczą się cztery dorosłe osoby średniego wzrostu, chociaż dostęp na tylne siedzenia nie jest tak łatwy, jak moglibyśmy sobie tego życzyć. Ale należy przyjąć, że nabywcy BMW to ludzie wysportowani, spędzający większość wolnego czasu na grze w tenisa i żeglowaniu, więc zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu coupe wyssali z mlekiem matki.

Ponieważ coupe ma cofnięty słupek B, po zamknięciu drzwi pas bezpieczeństwa wyjeżdża do kierowcy i pasażera na specjalnym wysięgniku. Nie tylko nie trzeba się wyginać, ale też chce się zapinać pasy, skoro same się podają.

My i tak wolimy kabriolety (skromne 320i Cabrio by nam wystarczyło), ale udajemy, że rozumiemy ludzi preferujących mniej potencjalnie psujących się elementów (“BMW się nie psuje!” - powiedziano nam onegdaj, kiedy jeden z testowych samochodów odmówił posłuszeństwa).

Cena: od 145 600 zł

http://www.bmw.pl

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

Samochód tygodnia: BMW Serii 3 Coupe

MW

  • Czw., 27-01-2011 gość
    Mimo, że nie jestem fanatykiem tej marki, to mi się podoba.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 27-01-2011 gość
    auto w sam raz dla dresika.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 27-01-2011 gość
    ta wersja kosztuje grubo powyzej 200 tys. takze autor sie zagalopowal. Te najtansze to nic specjanego
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 27-01-2011 gość
    gra.cyf.pl Zapraszam na moj serwer Ogame!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 27-01-2011 gość
    gra.cyf.pl Zapraszam na moj serwer Ogame!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 27-01-2011 gość
    Chcemy się pokazać?!?! Pokazywać to się chcą dorobkiewicze a nie ludzie bogaci - zresztą wystarczy poczytać: http://platine.pl/toyota-i-audi…
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 28-01-2011 gość
    idealne dla dresika

    www.nienasyceni.pl - forum o seksie!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 29-01-2011 gość
    dziwne
    ...................................................................................masz auto? poczytaj bo warto ...... ......................................................www.kumaszjazde.pl ..................................................
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 29-01-2011 gość
    gość (Czwartek, 27-01-2011) napisał:



    auto w sam raz dla dresika.


    watpie ze dresika bylo by stac
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 03-02-2011 gość
    W sobotę 26 lutego, o godzinie 12.00 organizujemy protest TANKUJEMY ZA ZŁOTÓWKĘ przeciwko zbyt wysokim podatkom nałożonym na paliwa w Polsce, a co za tym idzie, cenom zbliżonym 5 zł za litr. Protest polegać będzie na zablokowaniu dojazdu do każdej ze stacji paliw w mieście. Proszę Was kierowców o czynny udział w proteście - minimum 2 godziny
    blokady. Bądźmy pierwszym miastem (każdy w swoim mieście) w Polsce, które zrobi takie coś. Wiem z innych for internetowych, że może to być początkiem fali w całym kraju. Celem protestu jest obniżenie akcyzy na kupowane przez nas paliwo. Sukcesem będzie i 30 gr na litrze. Za ceną paliwa idzie podwyżka cen żywności w sklepach. Przy naszych zarobkach - 1300 zł (daj Boże!!!) na rękę - już nas nie stać na podstawowe artykuły. Liczę na to, że ta
    inicjatywa pozwoli nam wrócić do normalnych cen (3,80 zł za 1 l Pb95 sprzed 2 lat, gdzie cena baryłki ropy była dwukrotnie większa niż teraz) . Jestem szarym obywatelem, który walczy o swoje dobro, a tym samym też o dobro reszty społeczeństwa. Powielajcie tę
    informację na forach, portalach społecznościowych i wszędzie gdzie to możliwe, przekażcie informację swoim bliskim. Jeden człowiek nic nie zrobi, ale grupa może wszystko. Do dzieła!
    Odpowiedz Zgłoś
1 2