Samochód tygodnia: Ford Focus RS

15 Komentarzy
11 Zdjęć
Czwartek, 24-03-2011

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Ford to jedna z najbardziej doświadczonych marek w dziedzinie sportów motorowych. Jeszcze przed założeniem w 1903 roku firmy, Henry Ford ścigał się w roku 1901. Bliżej naszych czasów było zwycięstwo Fordów GT40 w wyścigu Le Mans, a potem nastała era rajdowych Escortów RS i Cosworth. Była też Sierra. Najnowszymi usportowionymi dziećmi Forda były Mondeo ST, Focus ST, a także Focus RS.

Wprawdzie na rynek wchodzi właśnie nowy Focus, ale wersja RS drugiej generacji jest nadal dostępna. Pod maską RS-a muskuły pręży dwuipółlitrowy, pięciocylindrowy silnik o mocy 305 KM. Czas od zera do setki poniżej 6 sekund. Takie osiągi w aucie z napędem na przednie koła nie byłyby możliwe, gdyby nie skomplikowany mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Tu przydały się doświadczenia Forda z WRC.

W wielu innych autach z przednim napędem zbyt duża moc wyrywa kierownicę z rąk podczas szybkiego ruszania z miejsca, lub gwałtownego przyspieszania. W Focusie RS mimo olbrzymiej mocy, kierownicę łatwo utrzymać w rękach, a w zakręty samochód wchodzi szybko i pewnie. W rękach dobrego kierowcy Focus RS pokonuje zakręty z taką prędkością, że pasażerom mózg wychodzi uchem.

Wnętrze niewiele różni się od cywilnego Focusa, nie licząc sportowych foteli z przodu oraz licznych znaczków RS. Znaczki RS widać też na zewnątrz, ale tu sportowe osiągi zdradzają także 19-calowe felgi, spoilery, dyfuzor i podwójny wydech, z którego po dodaniu gazu wydobywają się dźwięki przywodzące na myśl hipopotama płuczącego gardło.

Ale mimo stada dzikich koni pod maską, niutonometrów jak w traktorze, dyferencjału, którego konstrukcji bez pół litra nie rozbieriosz, Focusem RS można jeździć po ulicy, nie przyprawiając nikogo o utratę słuchu czy zawał serca. No dobrze, trzeba przyzwyczaić się do kubełkowych foteli, bo wystające podparcia boczne mogą boleśnie wejść między pośladki. Ale 125 tysięcy złotych to żadna cena za samochód, w którym można poczuć namiastkę rajdowych emocji.

Cena: od 125 600 zł

http://www.ford.pl

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

Samochód tygodnia: Ford Focus RS

MW

  • Czw., 24-03-2011 gość
    125.000 zł za odpowiednik wiejskiego tuningowanego golfa .... hm ... biorę trzy
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 24-03-2011 gość
    ahhhhhh marze o takim dresiarskim fordzie...
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    Artykul jest zenada w swatku dziennikarstwa motoryzacyjnego, aha, dodam jeszcze ze jest to moj trzeci komentarz, ktory zapewne znow bedzie usuniety gdyz autor widocznie ma inne mniemanie na swoj temat, kto wie, moze nawet dostanie nagrodze za ten artykul "zenada 2011"
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    Artykul jest zenada w swatku dziennikarstwa motoryzacyjnego, aha, dodam jeszcze ze jest to moj trzeci komentarz, ktory zapewne znow bedzie usuniety gdyz autor widocznie ma inne mniemanie na swoj temat, kto wie, moze nawet dostanie nagrodze za ten artykul "zenada 2011"
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    Artykul jest zenada w swiatku dziennikarstwa motoryzacyjnego, aha, dodam jeszcze ze jest to moj trzeci komentarz, ktory zapewne znow bedzie usuniety gdyz autor widocznie ma inne mniemanie na swoj temat, kto wie, moze nawet dostanie nagrode za ten artykul "zenada 2011"
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    Artykul jest zenada w swatku dziennikarstwa motoryzacyjnego, aha, dodam jeszcze ze jest to moj trzeci komentarz, ktory zapewne znow bedzie usuniety gdyz autor widocznie ma inne mniemanie na swoj temat, kto wie, moze nawet dostanie nagrodze za ten artykul "zenada 2011"
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    dźwięki przywodzące na myśl hipopotama płuczącego gardło.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    Focus RS pokonuje zakręty z taką prędkością, że pasażerom mózg wychodzi uchem.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    to sa profesjonalne porownania???????????????
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 25-03-2011 gość
    I PRZESTANCIE Z CENUROWAC NIEWYGODNIE DLA WAS KOMENTARZE
    Odpowiedz Zgłoś
1 2