Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

6 Komentarzy
11 Zdjęć
Czwartek, 10-03-2011

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

W naszym świecie kabriolet jest zawsze lepszy od konwencjonalnej wersji nadwozia. Nawet jeśli z postawionym dachem wygląda niezgrabnie, a z opuszczonym zachowuje sztywność szalika.

Peugeot 308 w wersji hatchback wydaje się być wizualnie za ciężki, jak na kompaktowe auto. Ale francuski koncern zaprezentował pierwsze zdjęcia kabrioletu i od razu poprawił nam się humor. Peugeot ma kilkudziesięcioletnią tradycję w projektowaniu kabrioletów. Model 402 z końca lat 30-tych ubiegłego stulecia był pierwszym coupe cabrio. Potem niestety zaczęła się druga wojna światowa i o pomyśle zapomniano aż do 1995 roku, kiedy to Mercedes wprowadził na rynek model SLK.

Peugeot wie, jak robić kabriolety. Klasyczny już 304, czy projektowany przez studio Pininfarina 306 (oba z miękkim dachem), to auta warte grzechu. Wprowadzony w 2000 roku model 206 CC nadal nam się podoba i żałuję, że nie można kupić nowego. 207 CC był tak fantastyczny, że przejechaliśmy pół Polski z otwartym dachem. Z 307 CC było nieco gorzej, bo nie dość, że z postawionym dachem wyglądał niezgrabnie, to nawet z położonym brakowało mu lekkości. Ale 308 CC to poezja na kołach. Inaczej ustawione tylne światła, linia okien idąca pod wyraźnym skosem, widoczne przetłoczenia i lekki tył.

Pod maską testowanego egzemplarza cichy, opracowany wspólnie z BMW silnik benzynowy 1.6 o mocy 150 KM. 308-ka coupe cabrio waży półtorej tony, czyli o około 250 kilogramów więcej niż 5-drzwiowy hatchback. Kabriolet Peugeota nie lubi górskich serpentyn, ale na normalnych łukach pewnie trzyma się szosy. 150-konny silnik osiąga moment obrotowy na poziomie 240 Nm, co w zupełności wystarcza do wyprzedzania nawet tak ciężkim samochodem, a 6-stopniowa przekładnia działa o wiele lepiej, niż można by tego oczekiwać po Peugeocie.

Dach składa się w 20 sekund, które trwają całą wieczność, jeśli akurat zaczyna padać deszcz. Ale w Volvo C70 trwa to jeszcze dłużej. W chłodne dni doceniliśmy nawiewy ciepłego powietrza na szyję dla kierowcy i pasażera. Aerodynamika doskonała. Pęd powietrza nie przeszkadza w rozmowie, więc często można nawet zrezygnować z windstoppera, na który przewidziano specjalne miejsce pod podłogą bagażnika.

Punkty dodatkowe za haczyk na siatkę, lub torebkę po stronie pasażera i podłokietnik regulowany w dwóch płaszczyznach, co przydaje się na dłuższych trasach.  Projektanci z Peugeota zauważyli też, że nie mają bladego pojęcia, do czego służą uchwyty na napoje, więc zupełnie z nich zrezygnowali. Opcjonalne skórzane wykończenie deski rozdzielczej bardzo podnosi estetykę wnętrza.

Ten Peugeot bardzo nam się podoba. Nie tak bardzo, jak RCZ, ale chyba najbardziej z dostępnych obecnie na naszym rynku czteroosobowych kabrioletów.

Cena: od 89 100 zł

http://www.peugeot.pl

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

Samochód tygodnia: Peugeot 308 CC

MW

  • Czw., 10-03-2011 stelka
    prawdziwy cabrio ma miękki dach!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 11-03-2011 gość
    potwierdzam, prawdziwy cabrio ma miękki dach :P
    poza tym polecam astra bertone cabrio
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 11-03-2011 gość
    co to za lux
    jeszcze skody brakuje
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 23-03-2011 gość
    nawet niezłe auto, tylko przydałoby się go dobrze nawoskować np Dodo Juice Purple Haze w sklepie www.mrcleaner.pl
    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 27-03-2011 gość
    Tak i twojego golfika 1,4 lpg 92r.
    łajzo


    gość (Piątek, 11-03-2011) napisał:



    co to za luxjeszcze skody brakuje

    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 21-04-2011 gość
    to już nie jest ciekawe auto- teraz ciekawe są takie jak http://www.citroen.pl/citroen-c… czyli Citroen C-zero
    Odpowiedz Zgłoś