Siła i przyszłość Pinterest

1 Komentarz
7 Zdjęć
Sobota, 31-08-2013

W tym tygodniu marką, która w mediach pojawiała się wyjątkowo często była J.Crew. Wszystko za sprawą serwisu społecznościowego Pinterest, na którym J.Crew zaprezentowała całą swoją jesienną kolekcję. 

I nie byłoby w tym może nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że marka zrobiła to na dzień przed tym, jak kolekcja trafiła na oficjalną stronę internetową firmy i przed premierą klasycznego katalogu. Co więcej, obserwatorzy profilu – prawie 60 tysięcy osób – mogli ubranie od razu zamówić. 

J.Crew to jedna z najpopularniejszych amerykańskich marek. Na liście jej wiernych i zadowolonych klientek jest między innymi Michelle Obama. Znany z eleganckich sweterków specjalista od tak zwanej sportowej elegancji postanowił ulec wynalazkom współczesności i unowocześnić swoją dość tradycyjną komunikację z klientem. 

Pierwsza sprzedaż J.Crew odbywała się za pośrednictwem stylowych katalogów, z których firma słynie do dziś. Jednak wizytówka i tradycja to aktualnie za mało i nawet najładniejszy papierowy katalog nie wytrzymuje konkurencji z promocją w wirtualnej rzeczywistości. 

Firma postawiła na Pinterest, popularny i stosunkowo nowy serwis społeczności owy. Początkowo miejsce, w którym użytkownicy dzielili się między sobą ładnymi, pogrupowanymi tematycznie obrazkami, dziś jedno z najważniejszych narzędzi promocji i coraz prężniej działająca platforma sprzedażowa dla branży mody (i nie tylko).

W przypadku J.Crew Pinterest okazał się być również doskonałym wskaźnikiem reakcji na nową kolekcję. W ciągu pierwszej doby firma miała dość wyraźny obraz, które pozycje z katalogu cieszą się największą popularnością. Ilość „przepiętych” przez obserwatorów zdjęć i komentarze są szybkim i łatwym – w tym przypadku także pierwszym – sprawdzianem, którego wyniki można uwzględnić w dalszych działaniach związanych z ofertą. Tego nie daje żaden, nawet najlepszy katalog papierowy.  

Zdjęcia modelki ubranej w najnowszą kolekcję J.Crew w ciągu kilku godzin zostały „przypięte” obok innych ładnych i inspirujących obrazów, stając się częścią tysięcy prywatnych katalogów. Nic dziwnego, że specjaliści z ogromnym entuzjazmem wypowiadają się o serwisie w kontekście działań wizerunkowych i marketingu firm. 

Coraz więcej firm docenia i skutecznie wykorzystuje Pinterest jako narzędzie sprzedaży. Znany dom handlowy Nordstrom przyznaje, że serwis jest aktualnie ich najszybciej rozwijającym się kanałem społecznościowym. W związku z tym sprzedawca poszedł o krok dalej i przypinki z logo Pinterest wprowadził do swoich sklepów. Nieco inną, równie atrakcyjną propozycję przygotował Neiman Marcus, który użytkownikom i obserwatorom zarejestrowanym na Pinterest proponuje ekskluzywną ofertę, produkty, które dostępne są wyłącznie za pośrednictwem serwisu. 

Zobacz również: Pinterest w Nordstrom.

AW

Siła i przyszłość Pinterest

Premiera kolekcji J.Crew na Pinterest

  • Siła i przyszłość Pinterest
  • Siła i przyszłość Pinterest
  • Siła i przyszłość Pinterest
  • Siła i przyszłość Pinterest
  • Siła i przyszłość Pinterest
  • Siła i przyszłość Pinterest
  • Siła i przyszłość Pinterest