Hennes & Mauritz zataczają coraz szersze kręgi. Szwedzki gigant na dobre zawładnął wielką modą, co sezon zapraszając do współpracy znanych kreatorów. Lista nazwisk jest imponująca: Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Roberto Cavalli, Comme des Garçons, Viktor & Rolf, Sonia Rykiel, Matthew Williamson, Jimmy Choo, Lanvin, Versace.
To jednak nie koniec elitarnych projektów. Kilka tygodni temu na półki sklepów H&M trafiła kolekcja inspirowana filmem „Dziewczyna z tatuażem”, przy której - wspólnie z działem projektowym H&M - pracowała odpowiedzialna za filmowe kostiumy Trish Summerville. Pierwszy romans ze światem filmu okazał się być na tyle zachęcający, że firma postanowiła rozwijać również tego typu współpracę.
Najnowsza designerska kolekcja H&M należy do Marni i projektantki Consuelo Castiglioni. Za film i kampanię promującą kolekcję odpowiada Sofia Coppola, autorka takich filmów jak „Między słowami”, „Maria Antonina” czy „Somewhere. Między miejscami”.
Reklama powstała w Marakeszu i będzie emitowana w kinie, telewizji i online. Coppola jest również autorką spójnej z filmem kampanii drukowanej dedykowanej kolekcji Marni dla H&M.
Świat mody nie jest reżyserce obcy. Sofia Coppola reżyserowała kampanię dla domu mody Dior, wystąpiła w reklamie perfum Marc Jacobs i brała udział w kampanii dla Louis Vuitton.
Kolekcja Marni dla H&M trafi do około 260 sklepów H&M na całym świecie 8 marca.
Zdjęcia: Andrew Durham /WWD; serwis prasowy H&M
AW