Top 10. Produkty warte miliardy

14 Komentarzy
15 Zdjęć
Wtorek, 26-02-2013

Grunt to dobry produkt. W biznesie sukces może zależeć od sytuacji gospodarczej, istnienia nisz na rynku i podobnych czynników. Jeśli jednak produkt jest kiepski, to nawet doskonała sytuacja rynkowa nie pomoże. Często kluczem do sukcesu okazywała się prostota pomysłu, a dzięki niej wielu zbiło majątek rzędu miliardów dolarów. Oto 10 według „Forbesa” prostych produktów, które twórców uczyniły bogatymi.

1. Bielizna korygująca Spanx – markę stworzyła w 1998 roku Sara Blakely, inwestując w nią zaledwie 5 tys. dolarów. W ubiegłym roku warta była miliard dolarów.

2. Płatki Kellogg's – płatki dystrybuowane są obecnie w ponad 180 krajach. Marka, założona w 1894, w ubiegłym roku w samych Stanach Zjednoczonych zarobiła 2,8 mld dolarów.

3. Obuwie Crocs – te buty można uwielbiać albo nienawidzić. W sprzedaży są od 2002 roku. W 2008 roku zarobiły 900 milionów dolarów, a magiczny miliard przekroczony został w 2011 roku.

4. Karteczki samoprzylepne Post-it – niezastąpione w biurze karteczki na rynku dostępne są od 1974 roku. W ubiegłym roku wygenerowały miliard dolarów.

5. Plastry Band-Aid – plastry z opatrunkiem do sprzedaży trafiły w 1921 roku. Marka należąca do Johnson & Johnson sprzedaje rocznie ponad 100 miliardów opatrunków.

6. Papierowe artykuły higieniczne Kleenex – na rynku istnieją od lat 20. ubiegłego wieku. W 2011 roku dla Kimberly-Clark wygenerowały blisko 6 miliardów dolarów.

7. Odzież sportowa Under Armour – marka powstała w 1995 roku. Kapitał początkowy wynosił 40 tys. dolarów. W ubiegłym roku firma wyceniana była na 1,82 mld dolarów.

8. Chodząca sprężyna Slinky – pożądany przez dzieci gadżet powstał w 1943 roku, w sprzedaży pojawił się dwa lata później. W 2012 roku sprzedanych zostało 250 mln sztuk.

9. Rzepy Velcro – powstały w 1941 roku. W 1988 roku budowały międzynarodową firmę zarabiającą 93 mln dolarów. W ubiegłym roku sprzedaż obejmowała już ponad 40 państw.

10. Dyski Frisbee – istnieją od 1937 roku. W 1970 przyniosły przychód w wysokości 500 tys. dolarów. W ubiegłym roku sprzedanych zostało ponad 300 mln dysków.

MM

  • Wt., 26-02-2013 FashionistkaPrzezDużeF
    Dla mnie tak wyglądają produkty, za które mogłabym wydać krocie!
    Najnowsza kolekcja SS 2013 Venezii warta jest każdej ceny!

    FashionistkaPrzezDużeF_0
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 26-02-2013 Gość
    Płatki Kellogg's niby takie popularne, a u nas w sklepach kiedys byly ale juz od wielu lat nie ma :(
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 26-02-2013 Gość
    z ta sprezyna -nie wierze
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 26-02-2013 dexter
    Te klapki to jakieś nieporozumienie, nienawidzę ich... :P a gdzie podpaski i tampony, przecież one zarabiają podejrzewam że jeszcze więcej niż to podane tutaj
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 26-02-2013 luka
    Nie znam tych rzeczy i tez żyje.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 26-02-2013 Gość
    Crocsy to nie buty, to filozofia - wygoda ponad wszystko. Mam 8 par różnych - od japonek po kozaki i śniegowce.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 26-02-2013 deka
    nie wiem czy chociaż połowę z tych rzeczy znam!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 26-02-2013 Gość
    Gość (Wt., 26-02-2013) napisał:

    Crocsy to nie buty, to filozofia - wygoda ponad wszystko. Mam 8 par różnych - od japonek po kozaki i śniegowce.



    wspolczuje braku gustu
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 27-02-2013 Gość
    dokladnie, za darmo bym nie chcial tego badziewia
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 27-02-2013 Gość
    te buty sprzedają na bazarach obcokrajowcy po 10-15zł...
    Odpowiedz Zgłoś
1 2