Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu

15 Komentarzy
12 Zdjęć
Czwartek, 24-09-2015

O rachunku sumienia, jaki wykonał prezes grupy LVMH Bernard Arnault, pisaliśmy na początku roku. Wielka i szybko powiększana sieć sprzedaży, słynne torebki dostępne w najbardziej odległych zakątkach świata i kultowy monogram stały się przedmiotem niezwykle istotnych wizerunkowo-finansowych rozterek koncernu.

Trudno o torebkach Louis Vuitton mówić, że są towarem masowym, ale na pewno mocno spowszedniały. Stając się łatwo dostępne i sprzedając się w tak dużej ilości, przestały być postrzegane jako towar prawdziwie luksusowy. Aura pożądania i nieprzystępności zniknęła. Były za to dobre wyniki zakrojonej na szeroką skalę sprzedaży. W przypadku marki pokroju Louis Vuitton to jednak dość ryzykowna taktyka i działanie, które przynosi tylko krótkoterminowe zyski, o czym firma szybko się przekonała.

Louis Vuitton – przez lata numer jeden na chińskim rynku - stracił pozycję lidera na rzecz Chanel, paryskiego domu mody, który o swój luksusowy wizerunek dba szczególnie uważnie. Bardzo marnie wypadają również giełdowe wyniki LVMH (od stycznia wzrost o 1,4 procent) gdy porównać je z konkurencją: Kering (wcześniej PPR, wzrost o 23 procent), Burberry (wzrost o 31 procent) czy Richemont (wzrost o 28 procent).

Bernard Arnault przyznał, że ekskluzywny obraz i postrzeganie marki zostały naruszone, w związku z czym zdecydował się na podjęcie konkretnych działań. Najpierw podniesiono ceny.

Zapowiedziano zdecydowaną kontrolę sieci sprzedaży. Koniec z systematycznymi otwarciami kolejnych butików. Zamiast tego, firma skoncentruje się na poprawie obsługi i oferty w sklepach już istniejących. Zmiany wprowadzono również na poziomie samej kolekcji. Zamiast powszechnie rozpoznawalnego monogramu i widocznego logo, Louis Vuitton zapowiedział modele bardziej wysublimowane estetycznie. Płócienny bestseller z monogramem nie zniknie oczywiście z oferty, ale nie będzie już w niej tak dominować. Widoczne dwie litery schodzą z pierwszego planu. Epatowanie kultowym i dobrze sprzedającym się logotypem przechodzi do historii.

Współcześni koneserzy luksusu chcą ekskluzywnych produktów bez krzykliwych podpisów. Liczy się wykonanie, fason i detal, które tworzą dyskretny komunikat, że oto właścicielka torebki czy butów należy do elitarnego grona wtajemniczonych.

Jak Arnault zapowiadał, tak zrobił. Pierwszym mocnym sygnałem metamorfozy są dwa nowe modele torebek, których promocję powierzono Michelle Williams. Aktorka na zdjęciach Petera Lindbergha przedstawia między innymi model Capucines, który doskonale ilustruje proces zmian jakie zachodzą w firmie. 

Torebka nawiązuje do tradycji wyrobów skórzanych Louis Vuitton, co dodatkowo podkreśla wykorzystanie w kampanii słynnych podróżnych kufrów marki. Bardzo prosty, z oryginalnie i dyskretnie wkomponowanym znakiem firmowym model okazał się być strzałem w dziesiątkę. Torebka znika ze sklepów niczym przysłowiowe ciepłe bułeczki.

Agencja Reuters poinformowała, że w butikach w Mediolanie, Paryżu i Londynie torebki szybko się sprzedają lub już zostały sprzedane, a lista oczekujących na dodatek systematycznie się wydłuża. W sklepie przy londyńskiej New Bond Street nie ma w sprzedaży ani jednej sztuki, a już 40 osób zarezerwowało model, który pojawi się prawdopodobnie dopiero pod koniec września lub na początku października. W otwartym w tym roku warszawskim salonie Louis Vuitton Capucines kosztuje 15400 zł i nie ma jej na półce. Torebka sprowadzana jest na indywidualne zamówienie. 

Mocno ograniczona ilość torebek, na które jest duże zapotrzebowanie oraz szum medialny, który się wokół Capucines wytworzył to dokładnie te elementy, które nadwyrężoną aurę luksusu i elitarności powoli odbudowują. Taktyka jest stara i sprawdzona. Mistrzem w tej dziedzinie jest inny francuski dom mody – Hermes, który na listach oczekujących zbudował legendę modelu Birkin

AW

Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu

Louis Vuitton Capucines - tegoroczna pożądana nowość w ofercie francuskiego domu mody. Cena: 15400 zł

  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Torebka sezonu: Capucines. Czyli jak Louis Vuitton wraca do świata luksusu
  • Pt., 20-09-2013 laura laura
    znowu gwiazdy bedą sie lansowac z pożyczonymi torebkami .
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 20-09-2013 Gość Gość
    I niestety ale brzytka jest ta torba I to bardzo ,od 10 lat jestem klientka LV ale tej torby nie kupie!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 20-09-2013 Gość Gość
    Gość (Pt., 20-09-2013) napisał:

    I niestety ale brzytka jest ta torba I to bardzo ,od 10 lat jestem klientka LV ale tej torby nie kupie!

    taaaaaaaa
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 21-09-2013 Gość Gość
    Gość (Pt., 20-09-2013) napisał:

    Gość (Pt., 20-09-2013) napisał:

    I niestety ale brzytka jest ta torba I to bardzo ,od 10 lat jestem klientka LV ale tej torby nie kupie!

    taaaaaaaa

    Jesoo! jak jest ta torba brzytka???????? kobieto słownik ortograficzny wyciagnij a nie torebki kupujesz!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 22-09-2013 Gość Gość
    hahaha. jedzie mi tu wsia i allegro... torba jest piekna.

    Gość (Pt., 20-09-2013) napisał:

    I niestety ale brzytka jest ta torba I to bardzo ,od 10 lat jestem klientka LV ale tej torby nie kupie!

    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 22-09-2013 Gość Gość
    Huhu nie ma to jak być monnym, ktoś coś rzeknie , ktoś powtórzy I znikaja osobowości a zaczyna się modne myślenie.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 22-09-2013 Gość Gość
    Gość (Niedz., 22-09-2013) napisał:

    hahaha. jedzie mi tu wsia i allegro... torba jest piekna.



    Gość (Pt., 20-09-2013) napisał:

    I niestety ale brzytka jest ta torba I to bardzo ,od 10 lat jestem klientka LV ale tej torby nie kupie!

    Odpowiedz Zgłoś
  • Niedz., 22-09-2013 Gość Gość
    Gość (Pt., 20-09-2013) napisał:

    I niestety ale brzytka jest ta torba I to bardzo ,od 10 lat jestem klientka LV ale tej torby nie kupie!

    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 23-09-2013 soleil soleil
    Torba piekna, mam 2 z LV ale z ,onogramem, the skorzane kosztuja jakies 3 tys$$$ , bylabym szalona,maz by mnie w domu wywalil jakbym taka kupila.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 23-09-2013 Gość Gość
    bardzo piekna klasyczna torebka kupię sobie w trzech kolorach ... bo nie moge się zdecydować takie są piękne
    Odpowiedz Zgłoś
1 2