Raport z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową Bain& Company potwierdza, że Chiny to najbardziej chłonny, najszybciej rozwijający się rynek luksusowej galanterii i biżuterii.
Tylko w tym roku sprzedaż w tym segmencie tam wzrosła o 23%, co nominalnie wynosi około 9, 2 mld euro (36, 8 mld zł). Większość tych pieniędzy pochodzi od młodych (25 – 44 lata), dobrze wykształconych mieszkańców miast takich, jak Pekin czy Szanghaj. Jak się okazuje, w Chinach kupują nie tylko najbogatsi: magia oryginalnego logo i chęć posiadania atrybutów luksusu jest tak duża, że przy miesięcznych dochodach 547 – 1 642 euro (2 200 - 6 500 zł) na rodzinę, średnie roczne wydatki na towary luksusowe to aż 2 300 euro (9 200 zł) rocznie. Najbardziej pożądane i najchętniej kupowane marki to Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Armani, Christian Dior, Rolex, Cartier i Hermes.
Źródło: The Independent
MO