Zaprosili nas: Dzień luksusu w Koźmińskim

4 Komentarze
4 Zdjęcia
Wtorek, 22-03-2011

Zaprosili nas: Dzień luksusu w Koźmińskim

9 marca w warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego odbyło się otwarte seminarium poświęcone marketingowi produktów luksusowych.

Po krótkim wstępie cykl wykładów rozpoczęła związana z branżą mody Olga Nieścier – projektantka i konsultantka między innymi w firmach Armani Collezioni, Emporio Armani i Fratelli Rossetti. Początek dotyczył więc luksusowej mody. Olga Nieścier podjęła próbę zdefiniowania słowa w kontekście branży i przedstawiła luksusowe trendy. Kolejnym prelegentem był Bartłomiej Kaliś z Mellody Yachts. Wykład dotyczył wprowadzenia na rynek luksusowego jachtu stworzonego w stoczni Mellody Yachts w Rucianym Nida na Mazurach. Kolejna część dotyczyła Ferrari. O luksusie w branży samochodowej opowiadał Dante Cinque z Ferrari Warszawa. Charyzmatycznie, z niesłychaną pasją i zaangażowaniem, Dante Cinque zaprezentował strategie marketingowe Ferrari i nakreślił historię firmy, która bez reklamy, od dziesięcioleci sprzedaje najbardziej pożądane samochody na świecie. O luksusowych, niszowych markach kosmetycznych opowiedział Michał Missala z Quality Missala. Zuzanna Giersz z R&D Poland przedstawiła obecność ekskluzywnych marek odzieżowych na polskim rynku i opowiedziała o sposobach ich komunikowania. Było między innymi o Liu Jo, Max Mara, Furla, Guess, Pinko, Patrizia Pepe czy Tru Trussardi. Jako ostatni wystąpił Konrad Mroczek z Dajmio Marketing, który opowiadał o obecności na polskim rynku wody Perrier. Mroczek ciekawie porównał polski rynek produktów premium z rynkami zagranicznymi, a polskiego odbiorcę dóbr luksusowych z odbiorcą zagranicznym.

Rynek dóbr luksusowych nie był do tej pory w Polsce przedmiotem szczególnej analizy. Sytuacja zaczyna się powoli zmieniać. W ciągu ostatnich 10 lat wykształciła się kilkusettysięczna grupa zamożnych Polaków, którzy stali się regularnymi klientami marek oferujących dobra luksusowe. W latach 2006 – 2008 Polska zanotowała duży, wynoszący blisko 1/3, przyrost ludzi najbogatszych, a w ostatnich latach liczba Polaków o zarobkach powyżej 7,1 tys. zł brutto miesięcznie wzrosła niemal dwukrotnie. Przewiduje się, że Polacy mogą wydać w tym roku nawet 27 mld złotych na zakup dóbr luksusowych (dane pochodzą z raportu KPMG). Jest więc o czym rozmawiać. Dzień luksusu w Koźmińskim okazał się być interesującym krokiem na drodze dyskusji o rynku luksusowym w Polsce.

Zaprosili nas: Dzień luksusu w Koźmińskim

Zaprosili nas: Dzień luksusu w Koźmińskim

Zaprosili nas: Dzień luksusu w Koźmińskim

Fot. Szymon Korzeniowski

AW

  • Wt., 22-03-2011 gość
    naprawde super hehehe
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 22-03-2011 gość
    pomysł tak samo zryty jak ta "uczelnia"
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 22-03-2011 gość
    super, a może "dziennikarz" by się wysilił i zamiast przepisywać program wykładów, napisał jakie były wnioski?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 23-03-2011 gość
    i co ...
    dziennikarze im schlebiaja bo te marki sa ich chlebodawcami
    (reklamy)
    Odpowiedz Zgłoś