W grudniowym numerze francuskiej edycji magazynu Vogue ukazała się sesja Cadeaux. Tytułowe prezenty sfotografował Sharif Hamza, a pozowały mu 6-letnie dziewczynki. Dzieci mają na sobie bardzo dorosłe kreacje z największych domów mody, szpilki, sporo ciężkiej biżuterii, wieczorowy, wyrazisty makijaż i eleganckie fryzury. Jakby tego było mało, leżą pod choinką, otulają się futrami, wyzywająco spoglądają rozłożone w fotelach i na kanapach.
Pomysł został mocno skrytykowany. Wytoczono ciężkie działa, oskarżając magazyn o niedopuszczalne epatowanie seksualnością dziecka, umieszczanie dziewczynek w oczywistym erotycznym kontekście, niejednoznacznych pozach i scenerii. Fotograf tłumaczył, że chodziło o ukazanie młodości w każdej kobiecie, która w głębi zawsze ma w sobie coś z małej dziewczynki. Niewiele to dało. Kontrowersje przełożyły się na pieniądze. Zniesmaczony pomysłem Bernard Arnault, szef LVMH, wycofał z kolejnego numeru Vogue’a wszystkie reklamy marek Grupy.
Zdjęcia: Sharif.Studio
AW