American Apparel znowu oburza

2 Komentarze
12 Zdjęć
Poniedziałek, 15-04-2013

Ekspert do reklamowych kontrowersji, American Apparel znowu postawiony w stan oskarżenia. Temat od lat się nie zmienia – zbyt oczywiste seksualne aluzje, skojarzenia z pornografią, poniżanie kobiet, nieobyczajny przekaz kierowany do nieletnich, a nawet propagowanie przemocy na tle seksualnym. Tym razem chodzi o dwie reklamy umieszczone na stronie internetowej marki, które zdaniem brytyjskiej organizacji Advertising Standards Authority sprowadzają kobietę do roli obiektu seksualnego.

Dla American Apparel to nie pierwszyzna. Pochodząca z Los Angeles marka od lat zmaga się z tego typu oskarżeniami. Zwykle jednak lawina krytyki pojawia się, gdy zdjęcia trafiają na billboardy i do magazynów. Advertising Standards Authority po raz drugi interweniuje w sprawie przedstawień, które funkcjonują wyłącznie na stronie internetowej. 

Na celowniku znalazła się Trudy – modelka ubrana w duży, luźny sweter z golfem, leżąca na łóżku z nogami podniesionymi do góry. Drugie zdjęcie przedstawia modelkę od pasa w dół ubraną w czarne body i bawełniane zakolanówki. Advertising Standards Authority uznała serię zdjęć za jawnie seksualne, a pozy modelek za prowokacyjne i wyzywające. Zupełnie inaczej oskarżenia interpretuje American Apparel. Przedstawiciele firmy twierdzą, że ASA próbuje zwrócić na siebie uwagę i zaistnieć w mediach kosztem marki.

Amerykańska marka powstała w 1998 roku i swoją popularność zawdzięcza w dużej mierze kontrowersyjnym pomysłom promocyjnym. Założyciel American Apparel, Dov Charney to jedna z najbarwniejszych postaci modowego biznesu. Odważny prowokator i ryzykant konsekwentnie, nie zważając na krytykę i oburzenie realizuje swoje pomysły. To on wymyślił, że zamiast angażowania profesjonalnych modeli, w kampaniach przedstawi „zwyczajne” dziewczyny, często swoje pracownice. Każde zdjęcie uzupełnia notka w kilku zdaniach przedstawiająca modelkę. A ponieważ dziewczyny zwykle prezentowane są w niejednoznacznych pozach i budzą mocno seksualne skojarzenia, niemal każda sesja stawała się przedmiotem gorącej dyskusji. 

Żeby Charney’owi oddać sprawiedliwość, amatorskie modowe porno to nie jedyny jego pomysł na funkcjonowanie American Apparel. Marka znana jest również z tego, że cała produkcja kolekcji odbywa się w fabrykach w Los Angeles. Firma dba o ubezpieczenia, godziwe płace i warunki socjalne swoich pracowników, angażuje się w problemy imigrantów i mniejszości seksualnych, i podkreśla swój negatywny stosunek do azjatyckiej produkcji charakteryzującej współczesną „fast fashion”.

Przeczytaj również o innych zakazanych reklamach.

AW

American Apparel znowu oburza

Trudy promująca kolekcję American Apparel. Zdaniem Advertising Standards Authority zdjęcie jest za jawnie seksualne, a poza modelki zbyt prowokacyjna i wyzywająca

  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • American Apparel znowu oburza
  • Wt., 16-04-2013 jojomojo
    I po co tyle krzyku. Wszyscy kochamy piękne laski:)
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 23-04-2013 vvv
    no i racja! 6 zdjęcie mówi wszystko: dziewczyna między nogami kolesia z językiem na jego majtkach. 7 z rozkraczoną, niewydepilowaną dziewczyną i 11 - skojarzenie jednoznaczne. tylko co to ma wspólnego z modą?
    Odpowiedz Zgłoś