Benetton- upadek giganta?

11 Komentarzy
6 Zdjęć
Sobota, 04-02-2012

Benetton mierzy się z kryzysem. Kultowa włoska marka, która swego czasu szokowała świat odważnymi kampaniami reklamowymi, dziś przegrywa ze znacznie silniejszymi i tańszymi sieciówkami.

United Colors of Benetton należała do najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku europejskim. Spójne kolekcje i kampanie oraz konsekwentnie budowany przekaz dawały Benettonowi mocną pozycję. Kłopoty przyszły kilka lat temu. Ponad połowa zysków ze sprzedaży pochodziła z krajów południowej Europy, a te kryzys dotknął najbardziej. Do tego doszły znaczne wzrosty cen bawełny oraz rosnący w siłę i na znaczeniu tańszy gigant ze Szwecji – H&M oraz absolutny mistrz w sektorze „fast fashion” – należąca do grupy Inditex Zara.  

Przyszłość nie wygląda optymistycznie. Prognozy przewidują spadki zysków aż o 30 procent. W związku z zaistniałą sytuacją, właściciel Benettona poważnie rozważa wycofanie spółki z giełdy, na której jest ona od 26 lat. Wycofanie firmy będzie kosztownym przedsięwzięciem. To nie jedyne poważne koszty, które spadną na Benettona. Grupa ma do spłacenia ponad 400 mln euro długów i zaciągnięte w ostatnich latach pożyczki.

W obliczu tak czarno rysującej się przyszłości warto odwiedzić sklep Benettona i zaopatrzyć się w kultowy włoski design. Kto wie, jak długo jeszcze będziemy mieć tę możliwość.

AW

  • Czw., 09-02-2012 jsa
    Benetton to wiekszosci kicha, jakosc koszulek czy sweterkow jest beznadziejna mechaca sie po pierwszym praniu a bawelna sie rozciaga a do tego ceny z kosmosu juz lepiej kupic cos w Hilfiger (europejskim oczywiscie, nie US) podobna cena a o niebo lepiej wszystko wyglada
    Odpowiedz Zgłoś
1 2