Polska marka Dermika została sprzedana firmie Cederroth, właścicielowi marki Soraya.
Co ciekawe, obie marki mają wspólne korzenie – zakładała je Jolanta Zwolińska. Po odejściu z Sorayi stworzyła Dermikę. 6 października wraz z innymi członkami zarządu Dermiki podpisała umowę o sprzedaży 100% udziałów. Wartość transakcji nie została podana, ale dziennik „Rzeczpospolita” szacuje, że można mówić o kwocie około 50 milionów złotych.
To przejęcie sprawia, że grupa Soraya-Dermika będzie miała 10,6 proc. udziału w wartym ponad miliard złotych rynku pielęgnacji twarzy, co da jej pozycję lidera wśród krajowych marek i trzecie miejsce w branży. Po ostatnich zmianach, pośrednim właścicielem Sorayi i Dermiki jest teraz koncern Unilever – kupił bowiem firmę Alberto Culver, do której należy Cederroth.
Źródła: www.handel-net.pl, Rzeczpospolita
MWW