Dlaczego prawdziwe futra sprzedają jako sztuczne?

84 Komentarze
4 Zdjęcia
Niedziela, 31-03-2013

Dawniej jedną z bardziej irytujących rzeczy było kupienie fałszywego futra jako prawdziwego. Dziś aferą jest oznakowanie prawdziwego futra jako fałszywego. Dlaczego? Czy wraz z przepisami dotyczącymi metkowania ubrań zmieniły się gusta i oczekiwania klientów?

PETA walcząca o prawa zwierząt od dawna domaga się wielkich zmian w przemyśle odzieżowym. Zmiany te niewątpliwie zaszły. Obiektem pożądania stały się ubrania obszywane fałszywym futrem. Producenci zaczęli więc bez oporów wykorzystywane futra opisywać jako sztuczne, stosując jednocześnie futro ze zwierząt. Czyżby ekologia w modzie to pic na wodę?

Trendy ekologiczne nie spowodowały aż tak wielkich zmian w przemyśle odzieżowym, by działacze PETA zrezygnowali z licznych protestów. Ostatnio nie tylko promują marki wprowadzające do oferty ekologiczne projekty , ale ponownie zabierają głos w sprawie futer, a konkretniej – fałszowania etykiet. Zapytani o to, dlaczego marki oferują prawdziwe futra jako sztuczne, odpowiadają: dla wzrostu sprzedaży.

Neiman Marcus, Eminent oraz DrJays.com – to najwięksi detaliści, którym zarzucono ostatnio sprzedawanie futer z królików, jenotów i norek jako sztucznych. Pod kątem biznesowym wydaje się to wręcz bezsensowne. Luksusem było zawsze posiadanie prawdziwego, a więc i droższego, futra. Do niedawna. Obecnie, jak zauważa „New York Times”, popyt na futra, owszem, rośnie, ale na sztuczne.

Bezpośrednią przyczyną podawania nieprawdziwych informacji na metkach bywa niedbalstwo, choćby związane z kiepską kontrolą łańcucha dostaw. W rzeczywistości problematyczne jest zlecanie produkcji fabrykom z Chin. Tam, jak wiadomo, odzież produkowana jest po kosztach. A tańsze od sztucznego futra jest futro z jenotów. Właśnie ono przysparza teraz amerykańskim markom tyle kłopotów.

Przypomnijmy, że o oszukiwanie konsumentów oskarżony został ostatnio Marc Jacobs . Kurtki od projektanta wykończone miały być sztucznym futrem, okazało się, że wykończone były prawdziwym. Organizacja Humane Society, która zajmowała się sprawą, zarzuciła mu więc kłamstwo, bo metka powinna zawierać prawdziwe informacje o składzie odzieży.

Wniosek? Najprostszy na świecie – pieniądz rządzi modą. Nawet przy karach sięgających dziesiątek tysięcy dolarów opłaca się zaryzykować i udawać, że futro nie jest autentyczne, lecz że jedynie na takie wygląda. Ciekawić może natomiast, dlaczego z większym zapałem broni się jenotów niż pracujące w chińskich fabrykach dzieci.

MM

Dlaczego prawdziwe futra sprzedają jako sztuczne?

Detaliści sprzedają prawdziwe futra jako sztuczne, bo im się to opłaca

  • Dlaczego prawdziwe futra sprzedają jako sztuczne?
  • Dlaczego prawdziwe futra sprzedają jako sztuczne?
  • Dlaczego prawdziwe futra sprzedają jako sztuczne?
  • Dlaczego prawdziwe futra sprzedają jako sztuczne?
  • Sob., 23-03-2013 Gość
    Problem dzieci nie wiele ma do problemu zwierzat. I jedno i drugie jest tak samo wazne. Zawsze jest rozwiazanie, tyle tylko ze wiekszosci nie chce sie rozwiazywac ani problemu dzieci ani zwierzat i ekologii. Prosty test: odpowiedz co konkretnie zrobilas/zrobiles w ciagu ostatnich trzech miesiecy w sprawach zycia naprawde potrzebujacych?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 Gość
    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Olka (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Zapewne dlatego, ze chinskie dzieci nie sa, jak zwierzeta, zywcem obdzierane ze skory. Jeszcze jakies genialne pytania od redakcji?





    Zastanów się co mówisz Pani "genialna". Bo jeśli umieralnie dla dzieci są lepsze od produkcji futer to Ja nie mam więcej pytań


    No może Ty się zastanów co mówisz. Ta wielka litera w słowie 'Ja' to przypadek?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 Gość
    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Olka (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Zapewne dlatego, ze chinskie dzieci nie sa, jak zwierzeta, zywcem obdzierane ze skory. Jeszcze jakies genialne pytania od redakcji?







    Zastanów się co mówisz Pani "genialna". Bo jeśli umieralnie dla dzieci są lepsze od produkcji futer to Ja nie mam więcej pytań



    To może zadaj sobie pytanie dlaczego za nasz niekontrolowany wzrost populacji i chciwość mają płacić cierpieniem zwierzęta? Wydaje ci się że jesteś najwspanialszą istotą w historii a ludzkim dzieciom wszystko się należy z racji urodzenia. Otóż jesteś w błędzie, a kiedyś zrozumiesz o co mi chodzi. Udanego życia.



    Popieram. Trzeba skończyć z monopolem ludzkiej rasy na życie na tej planecie. Inne istoty też mają prawo godnie żyć.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 Gość
    Gdyby ewolucja inaczej przebiegla to monopol mialyby teraz dinozaury. Wszystkie te zwierzatka, o ktore tak walczycie nie wahalyby sie was zjesc zywcem gdyby mialy taka mozliwosc. Futra sa wytwarzane od zarania dziejow. Owszem, o zwierzeta trzeba dbac ale bez przesady. Jakos Chinskich dzieci mi bardziej szkoda.
    Gość (Sob., 23-03-2013"]
    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    [author="Olka" date="Sob., 23-03-2013) napisał:

    Zapewne dlatego, ze chinskie dzieci nie sa, jak zwierzeta, zywcem obdzierane ze skory. Jeszcze jakies genialne pytania od redakcji?







    Zastanów się co mówisz Pani "genialna". Bo jeśli umieralnie dla dzieci są lepsze od produkcji futer to Ja nie mam więcej pytań



    Popieram. Trzeba skończyć z monopolem ludzkiej rasy na życie na tej planecie. Inne istoty też mają prawo godnie żyć.

    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 Gość
    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Olka (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Zapewne dlatego, ze chinskie dzieci nie sa, jak zwierzeta, zywcem obdzierane ze skory. Jeszcze jakies genialne pytania od redakcji?







    Zastanów się co mówisz Pani "genialna". Bo jeśli umieralnie dla dzieci są lepsze od produkcji futer to Ja nie mam więcej pytań



    To może zadaj sobie pytanie dlaczego za nasz niekontrolowany wzrost populacji i chciwość mają płacić cierpieniem zwierzęta? Wydaje ci się że jesteś najwspanialszą istotą w historii a ludzkim dzieciom wszystko się należy z racji urodzenia. Otóż jesteś w błędzie, a kiedyś zrozumiesz o co mi chodzi. Udanego życia.


    nie populacji wzrost tylko hindusow i chinczykow wiec nie wmawiaj nam ze calej populacji
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 kcig
    Bo świat ogarnęła totalna głupota, a normalność jest postrzegana jako coś nienormalnego.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 jurus_onz
    Ksero (Sob., 23-03-2013) napisał:

    PSEUDOEKOLOGIA działająca na szkodę środowiska , zwierzęta są zabijane i jadane a ich skóry i futra powinny być wykorzystane a nie gnić. Do wyrobi sztucznych tkanin używa się chemikaliów które bardzo niszczą środowisko. Ortalionowy płaszcz nosi sie max 3 lata , futro z królików 20 lat.

    1. Podszkol się się z chemii w kursie podstawowym. 2. Naprawdę żywisz się zwłokami norek, gronostai i lisów zabijanych dla futer, a zamiast kurtki ortalionowej zakładasz w lecie futro przeciwdeszczowe? 3. EKOLOGIA - to nauka - a jako taka nie działa na korzyść, lub niekorzyść, tylko BADA wzajemne wpływy w środowisku. 4. Skoro żywisz się mięsem, to i tak nic nie "zgnije" bo np. w parówkach żresz MOM, czyli kości skóry kopyta i bebechy.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 jurus_onz
    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Olka (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Zapewne dlatego, ze chinskie dzieci nie sa, jak zwierzeta, zywcem obdzierane ze skory. Jeszcze jakies genialne pytania od redakcji?









    Zastanów się co mówisz Pani "genialna". Bo jeśli umieralnie dla dzieci są lepsze od produkcji futer to Ja nie mam więcej pytań




    To może zadaj sobie pytanie dlaczego za nasz niekontrolowany wzrost populacji i chciwość mają płacić cierpieniem zwierzęta? Wydaje ci się że jesteś najwspanialszą istotą w historii a ludzkim dzieciom wszystko się należy z racji urodzenia. Otóż jesteś w błędzie, a kiedyś zrozumiesz o co mi chodzi. Udanego życia.



    nie populacji wzrost tylko hindusow i chinczykow wiec nie wmawiaj nam ze calej populacji

    - . Akurat Hindusi i Chińczycy - z racji nędzy, w jakiej żyją nie noszą dużo futer.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 ja3
    kto pisal ten artykul? bo przypuszczam, ze jakis frajer nie znajacy sie na rzeczy, jesli portal nie wie nic na konkretny temat, to niech sie nie wypowiada. zwierzeta obdzierane zywcem ze skory to nie to samo, co dzieci pracujace za niskie wynagrodzenie. nastepnym razem zanim cos napiszecie, zastanowcie sie...no i k^%wa zwolnijcie tego frajera od artykulu, bo zal dupe sciska. ps. tak, jestem veganka, wiec bez oskarzania mnie o to, ze jem mieso, a sapie na ludzi noszacych i produkujacych futra, nie jestem hipokrytka... :]
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 23-03-2013 Gość
    Gość (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Olka (Sob., 23-03-2013) napisał:

    Zapewne dlatego, ze chinskie. LUDZie MOGA SIE BrONIC A ZWUERZETA NIEdzieci nie sa, jak zwierzeta, zywcem obdzierane ze skory. Jeszcze jakies genialne pytania od redakcji?





    Zastanów się co mówisz Pani "genialna". Bo jeśli umieralnie dla dzieci są lepsze od produkcji futer to Ja nie mam więcej pytań

    Odpowiedz Zgłoś
1 2 3 4 5 ... 9