Gap – najwyższy czas na zmiany

3 Komentarze
4 Zdjęcia
Poniedziałek, 07-01-2013

Czyżby Gap miał ochotę wkroczyć na rynek marek luksusowych? Najnowsza transakcja jednej z najpopularniejszych marek masowych na świecie pozwala sądzić, że firma ma poważne plany rozwoju i zamierza wyjść poza popularny i ogólnodostępny casual.

Za 130 milionów dolarów koncern Gap – właściciel marek Gap, Old Navy i Banana Republic - kupił Intermix – butik ze starannie wyselekcjonowaną modą dla kobiet. W ofercie sklepu znajdują się ubrania z metkami Saint Laurent, Bottega Veneta, Fendi, Chloe, Givenchy, Proenza Schouler czy Herve Leger, co pozycjonuje Intermix wśród luksusowych adresów. Dość ekskluzywnie prezentuje się również zasięg sprzedaży. Firma posiada jedynie około 30 sklepów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. 

W planach na najbliższą przyszłość przedstawiciele Gap wymieniają podwojenie ilości sklepów Intremix i wejście na nowe rynki. Firma przyznaje również, że Intermix jest i będzie dla projektantów Gap inspiracją w tworzeniu kolekcji. Nie jest bowiem tajemnicą, że pod względem wzornictwa i podążania za najbardziej aktualnymi trendami amerykańska sieciówka mocno odstaje od swoich europejskich konkurentów: szwedzkiej H&M i marek hiszpańskiej grupy Iniditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear). Pozostający na swoim dotychczasowym stanowisku założyciel i szef kreatywny Intermix, Khajak Keledjian obiecuje wsparcie Gap w tym zakresie. A że zaplecze jest spore i solidne, a potencjał oczywisty, można mieć cień nadziei, że Gap postanowi w najbliższej przyszłości zaproponować designerskie kolekcje, na których ogromną popularność wypracowała sobie marka H&M. 

Zmiany są konieczne. Gap ma za sobą zamknięcia około 20 procent swoich sklepów w Ameryce Północnej i wyniki sprzedaży, które – zwłaszcza w Europie - nie prezentują się zbyt optymistycznie. To oferta, która poza małymi wyjątkami (kolekcja dziecięca zaprojektowana we współpracy z Diane Von Furstenberg) nie przyciąga do sklepów nowych, zainteresowanych modą i śledzących trendy klientów. 

Poza wsparciem kolekcji Gap, Intermix ma szansę stać się solidną częścią grupy, która milionową transakcją otworzyła sobie drzwi do rynku pożądanej na całym świecie mody luksusowej. 

AW

  • Wt., 08-01-2013 Gość
    czasy takich firm jak Gap, Levis, Wrangler, Lee itp juz mineły bezpowrotnie. Tzn te firmy swojw miejesce gdzies tam na rynku moga znalesc ale nie beda to juz firmy dyktujace modę itp..
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 08-01-2013 Oki
    I dobrze. Kupuj sobie chłam z h&m czy innej zary..
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 12-01-2013 ricco
    A gdzie mam kupować?
    Odpowiedz Zgłoś