Hermes zakłada własne fermy krokodyli

28 Komentarzy
1 Zdjęcie
Wtorek, 03-11-2009

Hermes zakłada własne fermy krokodyli

W czasie, gdy większość firm branży modowej notuje spadek przychodów, francuska firma Hermes wychodzi z dołka zwiększając produkcję luksusowych toreb. Zapotrzebowanie na zegarki, akcesoria, apaszki, drobną galanterię Hermesa spadło, ale firma wciąż nie może sprostać niezaspokojonym apetytom na luksusowe torebki wykonane ze skóry krokodyla.

Najbardziej pożądany model Birkin uszyty z takiej skóry kosztuje nawet 40 tysięcy dolarów; mimo zaporowej ceny nigdy nie bywa dostępny od ręki. W luksusowych salonach tej marki od lat funkcjonuje system zapisów. Oczekiwanie na wymarzoną torebkę trwa od kilkunastu miesięcy do kilku lat. Popyt znacznie przewyższa podaż, dlatego zwiększenie produkcji, mimo kryzysu, nie jest ryzykowne.

Lista skłonnych do zakupu jest długa, te torebki nigdy nie leżą na półkach. Majętne klientki odmówią sobie z wielu rzeczy, ale żadna z nich nie zrezygnuje z jedynej szansy zakupu wyczekiwanego symbolu statusu, elegancji i klasy. Głównym powodem deficytu jest ograniczona dostępność skóry australijskich krokodyli. Do uszycia modelu Birkin potrzeba około 3-4 krokodyli o długości 6 metrów, ale wykorzystuje się jedynie niewielki procent skóry, najdelikatniejszą i najcenniejszą część pochodzącą z okolic brzucha.

Wbrew pozorom, chów tych zwierząt nie jest prostym ani tanim  przedsięwzięciem. Australijskie krokodyle słonowodne uznawane są za najcenniejsze na świecie, ale ze względu na ich szczególną agresywność, dużą umieralność i wieloletni okres wzrostu są bardzo trudne w hodowli. Dlatego mimo ogromnego zapotrzebowania liczba profesjonalnych farm jest niewielka, okres oczekiwania na skórę długi. Poszukiwania nowych, sprawdzonych dostawców nie przyniosły rezultatu.

W czerwcu Hermes podjął decyzję o założeniu własnych, pracujących na wyłączność hodowli. Oczywiście to nie rozwiązuje problemu. Analizy zagadnienia wykazały, że firma nie jest w stanie w pełni zaspokoić popytu. Kolejnym problemem są braki kadrowe, konieczność specjalistycznego szkolenia rzemieślników. Nie istnieje zatem obawa, że Birkin, najsłynniejsza torba świata, spowszednieje czy stanie się ogólnodostępna. Nie ma mowy o produkcji masowej, przewidywany wzrost kształtuje się na poziomie kilkuset egzemplarzy rocznie. To skróci czas oczekiwania o kilka miesięcy, ale nie znikną zapisy i listy uprzywilejowanych. Aura wyjątkowości nie pryśnie, kobiety nadal będą marzyć, Hermes przetrwa kryzys bez strat.

MO

  • Wt., 03-11-2009 gość
    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:



    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:




    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:





    IDIOTYZM.Ludzka próżność i głupota nie zna granic. Kobieta bez torebki z krokodyla i z torebką to wciąż to samo durne babsko.






    Zgadzam się dla mnie osobiście noszenie, rzeczy z futer, skór krokodyli, pytonów to kwestia etyki a nie mody




    jestes zalosna! mieszkasz w kraju, gdzie korupcja wydaje sie byc problemem wszechogarniajacym, gdzie na kazdym kroku czlonkowie spoleczenstwa lamia prawo, nikt niczego nie respektuje. zyje tu gigantyczna grupa ludzi, ktorej standardy zyciowe uwlaczaja godnosci czlowieka naszego wieku. i ty masz czelnosc - tchorzu - wspominac o etyce w kwestii zastosowan lub nie skory zwierzat? najpierw powinnas zredefiniowac sie duchowo. to co piszesz to beznadziejne wypociny. wsiadz na konia i walcz z codziennymi problemami etyki tego kraju. wydoroslej. w ramach troski o zwierzeta i zycia zgodnie z wysokimi standardami etycznymi proponuje ci dokonac w dniu jutrzejszym adopcji minimum 2 zwierzat z domu opieki.


    Zgadzam sie z ostatnia wypowiedzia...
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 Darky
    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:



    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:




    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:





    IDIOTYZM.Ludzka próżność i głupota nie zna granic. Kobieta bez torebki z krokodyla i z torebką to wciąż to samo durne babsko.






    Zgadzam się dla mnie osobiście noszenie, rzeczy z futer, skór krokodyli, pytonów to kwestia etyki a nie mody




    jestes zalosna! mieszkasz w kraju, gdzie korupcja wydaje sie byc problemem wszechogarniajacym, gdzie na kazdym kroku czlonkowie spoleczenstwa lamia prawo, nikt niczego nie respektuje. zyje tu gigantyczna grupa ludzi, ktorej standardy zyciowe uwlaczaja godnosci czlowieka naszego wieku. i ty masz czelnosc - tchorzu - wspominac o etyce w kwestii zastosowan lub nie skory zwierzat? najpierw powinnas zredefiniowac sie duchowo. to co piszesz to beznadziejne wypociny. wsiadz na konia i walcz z codziennymi problemami etyki tego kraju. wydoroslej. w ramach troski o zwierzeta i zycia zgodnie z wysokimi standardami etycznymi proponuje ci dokonac w dniu jutrzejszym adopcji minimum 2 zwierzat z domu opieki.


    Dlaczego na nią najeżdżasz? Nie każdy ma możliwość adopcji zwierzęcia. Nie wystarczy powiedzieć chcę i od razu znajdą się środki do utrzymania zwierzęcia. Poza tym niechęć do zakupu produktów okupionych cierpieniem zwierząt też jest bardzo ważna. Gdyby wszyscy tak myśleli, to nie istniałby popyt na wyroby ze skóry. A bez popytu nie byłoby podaży. Ale skoro na świecie nadal są kretynki gotowe wydać tysiące dolarów tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że taka torba to synonim klasy i czegokolwiek tam jeszcze, to ty mógłbyś marnować swoją energię właśnie na nie, a nie na ludzi, którzy mają serce we właściwym miejscu.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 K.K.
    GOŚĆ-ÓWKA (Wtorek, 03-11-2009) napisał:



    NO TAK A KOLES W MALUCHU I W MAYBACHU TO TEŻ TEN SAM KOLEŚ ... WIĘC PANOWIE CZEMU NIE JEŹDZICIE BADZIEWNYMI SAMOCHODAMI?!?


    Bo cała masa zdzir leci na kasę drogie fury i takie tam, a kolesiom wali ile laska dała za buty i za torebkę puki ma duże cycki i zgrabny tyłek. To się nazywa " Natura " ( top gear robiło kiedyś konkurs na najseksowniejszy samochód wygrał stary fiat 500 taki mniejszy 126p przed astonami i ferrari :D )
    Poza tym zabijanie 4 krokodyli na małą torebkę rzeczywiście jest niemoralne.
    Skorą z okolic brzucha znaczy z krocza czy z pod pachy. :/

    Gratuluje LL stwierdzenia "Wbrew pozorom, chów tych zwierząt nie jest prostym ani tanim przedsięwzięciem" kto by pomyślał :O
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 gość
    [/cytat]
    jestes zalosna! mieszkasz w kraju, gdzie korupcja wydaje sie byc problemem wszechogarniajacym, gdzie na kazdym kroku czlonkowie spoleczenstwa lamia prawo, nikt niczego nie respektuje. zyje tu gigantyczna grupa ludzi, ktorej standardy zyciowe uwlaczaja godnosci czlowieka naszego wieku. i ty masz czelnosc - tchorzu - wspominac o etyce w kwestii zastosowan lub nie skory zwierzat? najpierw powinnas zredefiniowac sie duchowo. to co piszesz to beznadziejne wypociny. wsiadz na konia i walcz z codziennymi problemami etyki tego kraju. wydoroslej. w ramach troski o zwierzeta i zycia zgodnie z wysokimi standardami etycznymi proponuje ci dokonac w dniu jutrzejszym adopcji minimum 2 zwierzat z domu opieki.
    [/cytat]

    Raczej zalosnym jest ktos kot ma takie poglady
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 gość
    Głupstwo, ludzie są głupi. Zabiją wymierający gatunek zwierzęcia na potrzeby głupich bab'
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 gość
    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:



    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:




    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:





    IDIOTYZM.Ludzka próżność i głupota nie zna granic. Kobieta bez torebki z krokodyla i z torebką to wciąż to samo durne babsko.






    Zgadzam się dla mnie osobiście noszenie, rzeczy z futer, skór krokodyli, pytonów to kwestia etyki a nie mody




    jestes zalosna! mieszkasz w kraju, gdzie korupcja wydaje sie byc problemem wszechogarniajacym, gdzie na kazdym kroku czlonkowie spoleczenstwa lamia prawo, nikt niczego nie respektuje. zyje tu gigantyczna grupa ludzi, ktorej standardy zyciowe uwlaczaja godnosci czlowieka naszego wieku. i ty masz czelnosc - tchorzu - wspominac o etyce w kwestii zastosowan lub nie skory zwierzat? najpierw powinnas zredefiniowac sie duchowo. to co piszesz to beznadziejne wypociny. wsiadz na konia i walcz z codziennymi problemami etyki tego kraju. wydoroslej. w ramach troski o zwierzeta i zycia zgodnie z wysokimi standardami etycznymi proponuje ci dokonac w dniu jutrzejszym adopcji minimum 2 zwierzat z domu opieki.


    co to jest dm opieki dla zwierzą? w Polsce takie nie istnieją,widać jak dobrze znasz Polską rzeczywistość...
    ktoś kto zabija zwierzęta po to żeby kawałek ich skóry wykorzystać na torebkę nie zasługuje nawet na sekundę zachwytu i uwielbienia
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 gość
    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:



    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:




    gość (Wtorek, 03-11-2009) napisał:





    IDIOTYZM.Ludzka próżność i głupota nie zna granic. Kobieta bez torebki z krokodyla i z torebką to wciąż to samo durne babsko.






    Zgadzam się dla mnie osobiście noszenie, rzeczy z futer, skór krokodyli, pytonów to kwestia etyki a nie mody




    jestes zalosna! mieszkasz w kraju, gdzie korupcja wydaje sie byc problemem wszechogarniajacym, gdzie na kazdym kroku czlonkowie spoleczenstwa lamia prawo, nikt niczego nie respektuje. zyje tu gigantyczna grupa ludzi, ktorej standardy zyciowe uwlaczaja godnosci czlowieka naszego wieku. i ty masz czelnosc - tchorzu - wspominac o etyce w kwestii zastosowan lub nie skory zwierzat? najpierw powinnas zredefiniowac sie duchowo. to co piszesz to beznadziejne wypociny. wsiadz na konia i walcz z codziennymi problemami etyki tego kraju. wydoroslej. w ramach troski o zwierzeta i zycia zgodnie z wysokimi standardami etycznymi proponuje ci dokonac w dniu jutrzejszym adopcji minimum 2 zwierzat z domu opieki.


    A Ty, przemądrzały dorosły człowieku, naucz się korzystać z możliwości klawiatury z polskimi znakami, gdzie umieścić duże litery itd. A potem zastanów się- jaki wpływ mają ludzie na to co dzieje się w ich społeczeństwie i ile to ma wspólnego z etyką w traktowaniu zwierząt. Bo nie jest normalne hodować krokodyle na torebki dla bogatych,próżnych idiotek. A jaka warstwa tego społeczeństwa jest najbardziej korupcjogenna? Najbogatsza.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 gość
    gość (Środa, 04-11-2009) napisał:



    jestes zalosna! mieszkasz w kraju, gdzie korupcja wydaje sie byc problemem wszechogarniajacym, gdzie na kazdym kroku czlonkowie spoleczenstwa lamia prawo, nikt niczego nie respektuje. zyje tu gigantyczna grupa ludzi, ktorej standardy zyciowe uwlaczaja godnosci czlowieka naszego wieku. i ty masz czelnosc - tchorzu - wspominac o etyce w kwestii zastosowan lub nie skory zwierzat? najpierw powinnas zredefiniowac sie duchowo. to co piszesz to beznadziejne wypociny. wsiadz na konia i walcz z codziennymi problemami etyki tego kraju. wydoroslej. w ramach troski o zwierzeta i zycia zgodnie z wysokimi standardami etycznymi proponuje ci dokonac w dniu jutrzejszym adopcji minimum 2 zwierzat z domu opieki.Raczej zalosnym jest ktos kot ma takie poglady


    Przykro to mówić ale powinieneś zacząć brać mocniejsze tabletki . A firma Hermes to zwykli mordercy - mogliby wyhodować np. swoje dzieci na torebki. Co krokodyle są im winne?
    Odpowiedz Zgłoś
  • Śr., 04-11-2009 gość
    Kocham torebki i buty ze skóry krokodyla!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 05-11-2009 gość
    ale żeś błysła intelektem, kto by pomyślał??
    GOŚĆ-ÓWKA (Wtorek, 03-11-2009) napisał:



    NO TAK A KOLES W MALUCHU I W MAYBACHU TO TEŻ TEN SAM KOLEŚ ... WIĘC PANOWIE CZEMU NIE JEŹDZICIE BADZIEWNYMI SAMOCHODAMI?!?

    Odpowiedz Zgłoś
1 2 3