Jak widać, kontrowersyjne reklamy nie wystarczą, żeby odnieść sukces.
W zeszłym roku marka American Apparel ratowała się pożyczką od Lion Capital w wysokości 80 milionów dolarów. W tym roku firma znów ma kłopoty finansowe – przyznała publicznie, że nie jest w stanie oddać Lion Capital pożyczonej kwoty, co spowodowało błyskawiczny spadek wartości akcji American Apparel na giełdzie – aż o 42%.
Przyczyną takiego obrotu sprawy jest ciągły spadek obrotów w sklepach marki na całym świecie. American Apparel promuje styl dziewczyny czy chłopaka z sąsiedztwa. Jednak wiele organizacji zauważyło, że w istocie jest to styl promowany tylko przez młodych, szczupłych i zdrowych, przy całkowitym pominięciu osób niedoskonałych fizycznie. Wynikiem tego jest między innymi kampania American Able, którą możecie zobaczyć w serwisie Figa.
Źródło: lookbooks
Zdjęcia kampanii American Apparel można obejrzeć w serwisie Makbet.
MWW