Marki luksusowe zapowiadają pro-ekologiczne inicjatywy.
Jedna z nich - Grupa Gucci w listopadzie zeszłego roku zobowiązała do końca bieżącego roku ograniczyć ilość zużywanego przez koncern papieru, który kupować będzie wyłącznie z odzysku. Jeśli natomiast papier będzie nowy, to tylko ten opatrzony ekologicznym certyfikatem FSC. Marka Gucci przeprojektowała wszystkie swoje torby i opakowania. Rzeczy te zrobione zostały z papieru z certyfikatem FSC i w 100 % podlegają recyklingowi.
Zrezygnowano z plastikowego laminatu i poliestrowych wstążek i uchwytów, które zastąpiono bawełnianymi. Każda papierowa torba marki Gucci ostemplowana została napisem „Ta torba posiada certyfikat FSC i jest zrobiona z surowców w 100% podlegających recyklingowi".
Przejście na eko-opakowania wiąże się z ograniczeniem innych surowców i generowanych odpadów przez sklepy Gucci. W roku obecnym ma przynieść marce o 35 ton mniej odpadów plastikowych, o 1,4 tysiąca ton mniej zużycia papieru, o 10 tysięcy ton mniej emisji dwutlenku węgla oraz o 4 miliony ton mniejszego zużycia benzyny.
ML