Tegoroczny ranking najlepiej wycenianych celebrytów zdominowali sportowcy. W pierwszej dziesiątce gwiazd najcenniejszych dla reklamodawców znalazło się 4 piłkarzy, tenisistka oraz koszykarz. Numer jeden zestawienia to Agnieszka Radwańska. Dobra passa na kortach przełożyła się na jej reklamową wartość. ''Isia'' podpisała właśnie kontrakt z firmą Amica a przedtem była twarzą proszków Ariel, kosmetyków Oriflame oraz brała udział w kampanii ''Pij mleko będziesz wielki''. Wartość reklamowa Radwańskiej szacowana jest na ponad 850 tys. zł. Tyle za udział w kampanii reklamowej mógłby dostać także Marek Kondrat (miejsce drugie w rankingu) od lat promujący ING. W skali roku wycena wizerunku sportsmenki wzrosła dwukrotnie, a aktora - o prawie 260 tys. zł.
Kolejne cztery miejsca należą do reprezentantów w piłkę nożną. Ich wartość marketingowa wzrosła zarówno przed jak i po Euro 2012. Robert Lewandowski wystąpił w kampaniach Coca-Coli i Gilette, Jakub Błaszczykowski - McDonalda, Biedronki i Bossa, a Wojciech Szczęsny - Pepsi. Swoją wysoką pozycję w rankingu Przemysław Tytoń (miejsce szóste) zawdzięcza obronie rzutu karnego w meczu Polska - Grecja.
Na miejscu siódmym znalazł się Tomasz Lis. Wartość reklamowa dziennikarza wzrosła przez rok o 75 tys. zł i teraz wynosi 64 tys. Ubiegłoroczny lider rankingu Szymon Majewski spadł na pozycję ósmą, tracąc tym samym ok. 150 tys. zł. Numerem dziewięć został Marcin Gortat, a pierwszą dziesiątkę zamyka Kuba Wojewódzki (60 tys. zł).
Cały ranking znajdziecie tu.
EM