Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

7 Komentarzy
12 Zdjęć
Czwartek, 25-11-2010

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Kiedy słyszę Volvo, w głowie widzę model 240, najlepiej stateczne kombi. Prędkość jest na odległym miejscu. Pewnie stąd w gamie szwedzkiego producenta kwiatki w rodzaju S60 T6.

Standardowe Volvo S60, którego ceny zaczynają się od niecałych 120 000 zł, jest samochodem tyleż poprawnym, co pozbawionym ikry. Każdy niekontrolowany (w mniemaniu czuwających nad bezpieczeństwem systemów) ruch jest karcony pikaniem. Zmieniłeś pas bez kierunkowskazu! Jedziesz za blisko poprzedzającego pojazdu! Uwaga na pieszych!

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Wszystkie te systemy działają całkiem nieźle i rzeczywiście ratują przed stłuczką, ale jednocześnie pozbawiają kierowcę poczucia, że w prowadzeniu auta jest jakaś przygoda. Być może nabywca Volvo po prostu nie lubi przygód…

Wszechobecne pikacze są też dostępne w diabelskiej odmianie S60, oznaczonej T6. Pod tym niepozornym skrótem kryje się rzędowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3 litrów i mocy 304 KM. Z taką stajnią pod maską Volvo rozpędza się od zera do setki w 6,5 sekundy. Moment obrotowy na poziomie 440 Nm pozwala na dynamiczne manewry, szczególnie kiedy ustawimy automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów w tryb sportowy.

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

W tryb sportowy warto też przełączyć zawieszenie, bo tryby “komfortowy” i “zaawansowany” (ten drugi ma niby dostosowywać pracę zawieszenia do stylu jazdy kierowcy) są zbyt miękkie. I to naprawdę ZBYT MIĘKKIE.

Nad utrzymaniem szalonego Szweda w linii wyznaczonej przez układ kierowniczy czuwa napęd na wszystkie koła AWD. Dobrze, że jest. Szkoda, że nie jest to stały napęd z rozdziałem momentu obrotowego 50/50 (jak na przykład w Subaru). Wprawdzie na tylną oś cały czas idzie 5 procent mocy, ale kiedy samochód znajdzie się w sytuacji, w której AWD musi przenieść więcej momentu obrotowego na tylną oś, koniec ze sportową jazdą, systemy korygują tor i znów wszystko jest bezpiecznie. Szkoda, bo przy takim silniku jazda wyłącznie po prostej robi się nudna.

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Przy ostrym hamowaniu Volvo S60 T6 też sprawia wrażenie nieco zaskoczonego sytuacją. Niby zwalnia, ale całym samochodem delikatnie rzuca, jakby przestępował z… koła na koło?

Z zewnątrz usportowione Volvo prawie niczym nie różni się od zwykłego. Zdradzają je tylko większe felgi i podwójny wydech. Dyskrecja, która nie kole w oczy podwładnych w firmie. Wewnątrz jest bardzo wygodnie. W testowym egzemplarzu po raz pierwszy ujrzałem brązową skórę, która nie wyglądała jak mój wczorajszy obiad. Prosty design, nieskomplikowany w obsłudze komputer pokładowy, przyzwoity bagażnik z rozkładaną ścianką, do której można przymocować siatki z zakupami.

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Szybkie Volvo wydaje mi się być projektem z serii “sztuka dla sztuki”. Jeśli ktoś bardzo chce mieć szybki samochód, a z jakiegoś powodu nie podchodzi mu niemiecka trójca, to może znaleźć coś w gamie szwedzkiego koncernu. W porównaniu z konkurencją zaletą jest cena.

Cena: od 193 000 zł

http://www.volvocars.pl

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

Samochód tygodnia: Volvo S60 T6

MW

  • Czw., 25-11-2010 gość
    Ale już rejestracje Ursynowską mogliście zakryć!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Czw., 25-11-2010 gość
    Jak niektóre artykuły motoryzacyjne można tu podsumować określeniem "artykuł sponsorowany", tak ten można podsumować "artykuł sponsorowany przez konkurencję Volvo".
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 26-11-2010 gość
    To powinno się znaleźć na autokracie.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 26-11-2010 gość
    ten system jest do bani! musialem to ustrojstwo wylaczyc, bo samochod gasl jak podjezdzalem do poprzedzajacego samochodu na rondzie
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pt., 26-11-2010 gość
    Wolałbym Opla Insignię OPC
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 27-11-2010 sammc
    prawie jak moja 740stka
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 11-12-2010 gość
    volvo nie jest chińskie?
    Odpowiedz Zgłoś