Luksusowe marki podbijają Chiny. Rynek Państwa Środka rośnie w siłę i przyciąga zwłaszcza europejskich gigantów (badania pokazują, że wśród 15 najpopularniejszych marek w Chinach, 14 jest z Europy).
Nic więc dziwnego, że chińskich konsumentów analizuje się na wszelkie możliwe sposoby. Ciekawe wyniki dały badania przeprowadzone niedawno przez dwie firmy na 1 100 osobach kupujących dobra luksusowe. Okazuje się, że duży wpływ na kupujących (zwłaszcza tych wykształconych i z wysokimi dochodami) ma społeczna odpowiedzialność biznesu.
Wszystko zaczęło się od trzęsienia ziemi w Sichuan, które miało miejsce dwa lata temu. Lokalne firmy błyskawicznie wsparły ofiary katastrofy. Marki międzynarodowe do sprawy podeszły z nieco większym dystansem. Na liście mocno krytykowanych i wyzywanych od skąpców znalazły się między innymi Louis Vuitton i Nokia. Od tamtej pory zamożnych i chętnie wydających swoje pieniądze Chińczyków dość mocno interesuje jak społecznie działają marki, których produkty kupują. Oprócz ciekawych i modnych rzeczy, renomy, którą w reklamach prasowych, internetowych i telewizyjnych chwalą się firmy oraz proponowanej jakości, liczy się społeczna odpowiedzialność marki, zwłaszcza tej, postrzeganej jako luksusowa.
Zdjęcie: Forum
AW