Tesco, największa brytyjska sieć supermarketów, w sobotę 3 października uruchomiła własny, niezależny sklep internetowy z odzieżą. Oczywistym celem przedsięwzięcia jest wypełnienie wciąż istniejącej niszy, zdystansowanie konkurencji, zwiększenie dostępności produktów oraz ekspansja dotychczas blokowana ograniczoną przestrzenią sklepów stacjonarnych.
Oferta sklepu internetowego będzie pełna i rozbudowana, w ofercie pojawi się 1 000 dodatkowych linii, które nie są dostępne w sklepach stacjonarnych. W sumie znajdzie się tam 3 500 grup produktowych i ponad 20 marek. Oprócz zwiększenia dostępności, sieć planuje przyciągnąć zupełnie nowych nabywców omijających dotychczas sklepy Tesco: młodych i nowoczesnych, skupionych wokół takich społeczności internetowych jak Facebook i Twitter, oraz tych majętnych, bardziej wymagających.
Tych pierwszych ma zachęcić nowoczesny i spersonalizowany sposób sprzedaży, dla tych drugich stworzono zupełnie nową linię drogiej i ekskluzywnej odzieży. W przyszłości, wzorem dużych sieci odzieżowych takich jak H&M, Tesco planuje zapraszać do współpracy znanych projektantów. Już w tej chwili jedną z linii torebek firmuje angielska aktorka i modelka, trendsetterka Mischa Barton.
Nowe przedsięwzięcie wsparte jest ogromną kampanią reklamową: telewizyjną, internetową i prasową. Sieć aktualnie generuje około 1 mld funtów rocznie ze sprzedaży ubrań. Terry Green, Główny Dyrektor Wykonawczy ds. Odzieży przewiduje, że dzięki tym posunięciom, wkrótce 10% sprzedaży odzieży Tesco pochodzić będzie ze sklepu internetowego.
http://www.clothingattesco.com/
Źródło: Reuters
MO