Marka Tommy Hilfiger została sprzedana za $3 mld, czyli za około 8,6 mld zł. Szczęśliwym nabywcą jest koncern Phillips-Van Heusen, właściciel takich marek jak Calvin Klein, BCBG, Izod, Arrow, Bass, czy MICHAEL Michael Kors.
PVH stał się więc jednym z największych na świecie koncernów odzieżowych, a eksperci szacują, że przedsiębiorstwo osiągnie roczny przychód rzędu $4,6 miliarda.
Marka Tommy Hilfiger powstała w 1985 roku, a od 2006 roku była częścią brytyjskiej grupy Apax Partners, która zainwestowała w markę ponad 400 milionów euro i zwiększyła liczbę sklepów z 574 do ponad 1 000. Teraz też należy się spodziewać ekspansji marki, głównie na rynku europejskim i azjatyckim.
Założyciel marki, Tommy Hilfiger po sprzedaży ma pozostać na stanowisku głównego projektanta. Nowy właściciel nie planuje też zmieniać dotychczasowego wieloletniego prezesa Freda Gehringa.
AWP