Pisaliśmy nie tak dawno o najlepiej zarabiających muzykach i celebrytach. Żyjących. A dziś przegląd najlepiej zarabiających legend, które mimo że odeszły już z tego świata wciąż swymi osiągnięciami generują milionowe zyski. I mimo, że sami już na tym nie korzystają, warto przyjrzeć się tym spektakularnym osiągnięciom, które dziś zapewniają fortuny spadkobiercom lub firmom, które założyli.
1. Michael Jackson. Zmarły w 2009 roku w wieku 50 lat, z łatwością zachowuje pozycję najlepiej zarabiającej nieżyjącej gwiazdy świata. Mijac Music, założona przez Michaela Jacksona nadal przynosi ogromne zyski - $170 mln.
2. Elvis Presley. Król rock’n’rolla zmarł w 1977 roku w wieku 42 lat na zawał serca. Rodzina Presleya zarabia na biletach do Graceland, licencjach i show z wykorzystaniem jego utworów granym w Las Vegas przez Cirque du Soleil, a w 2011 roku milioner Leon Black przejął firmę CKX, która odkupiła od Lisy Marie Presley prawa do zarządzania wizerunkiem Presleya. Wynik na koncie Presleya to $55 mln.
3. Marilyn Monroe – ikona XX wieku i jedna z najseksowniejszych aktorek w historii zmarła w 1962 roku w wieku zaledwie 36 lat. Jej wizerunek i twórczość generują dziś zysk w wysokości $27 mln. Nad zyskami z wizerunku Marylin Monroe pracują eksperci z firmy Authentic Brands.
4. Charles Schulz to wybitny rysownik, który zmarł w 2000 roku na raka w wieku 77 lat. On przynajmniej długo nacieszył się zyskami z własnej twórczości. Zapytacie – co to za twórczość, bo samo nazwisko autora niewiele mówi? A nazwa Snoopy coś wam mówi? Schulz stworzył znany na całym świecie komiks „Fistaszki”, drukowany w gazetach (2 600 na całym świecie) i osobnych książkowych wydaniach. Fistaszki przeniosły się ostatnio też do świata wirtualnego i trafiły do gier video, aplikacji na Facebooku oraz do e-booków. Fistaszki przynoszą osobom, które zarządzają prawami autorskimi zysk w wysokości $25 mln.
5. Na miejscu piątym kolejna legenda muzyki, czyli John Lennon. Muzyk został zastrzelony w 1980 roku w wieku 40 lat. Jego wynik to $12 mln. Co ciekawe, Lennon zarabia nie tylko na prawach autorskich do swoich piosenek, ale i spektaklu Cirque du Soleil oraz umowach z dużymi firmami, no koncern Cisco wykorzystał jego piosenkę w reklamie, a luksusowa firma Mont Blanc wyprodukowała pióro sygnowane jego nazwiskiem.
Źródło: Forbes.pl
AWP